/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Xp starter lngsomt op
Fra : stig54
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 27-06-04 20:34

Når jeg tænder putteren tæller den ram og alt det der, derefter får jeg to sekunders glimt af xp, derefter går skærmen over i gråt og der går to til tre minutter før windows viser sig på skærmen. Hvorfor denne pause, jeg mener ikke at hve noget ligende i start jeg ikke skal have.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-06-04 21:24

Defekt driver eller defekt systemfil, måske-
Hvis det er XP pro kan du køre en sfc /scannow med inst. cd i drevet ellers må du nok køre en inst. rep.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-06-04 09:02

Ikke svar på dit spørgsmål.
Men husk at defragmentere.
At din harddisk helst vil have 20% free space.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-06-04 21:34

Jeg har prøvet scan og repair, hjælper ikke.
Jeg defragmenterer jævnligt, har 51% space

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-04 21:41

Hardwarefejl kan ikke udelukkes når du har tjekket systemfilerne. Selv et program der skulle starte sammen med Windows vil normalt ikke bruge så lang tid på en opstart.
Før du begynder at rode med hardwaren kunne du jo prøve at deaktivere startfilerne med msconfig.
Start - Kær - skriv msconfig - tryk OK - Vælg fanebladet Start
Prøv at disable alle og hvis det hjælper kan du jo aktivere startfilerne en ad gangen og på den måde se om du kan finde ud af hvilken nøgle der driller.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-06-04 14:53

Alle er disablet og det hjalp ikke, jeg kører med valgfri start

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 29-06-04 16:13

Så skulle du måske kigge lidt på din hardware for så må det være en enhed der har problemer med at blive indlæst. Svage forbindelser kan også drille, men der er ikke andet at gøre end at koble en ting ad gangen fra.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-07-04 19:52

Har prøvet at koble ting fra, men endnu ikke noget resultat.
Skal Ramblokkene også ud en efter en???? eller måske byttes om?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-07-04 20:15

Det vil være fint hvis du har mere end en RAM blok, at tage dem ud en ad gangen.

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 03-07-04 23:55

Tak for svaret BjarneD.
Det var sgu mit 4 ports usb kort.
Stig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-07-04 00:00

Nu er det vel ikke sådan, at der er tale om USB2 kort for så kan det simpelthen være et driverspørgsmål.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-07-04 00:15

Nej det er ikke USB2 (kortet er fra 94)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-07-04 12:33

OK, så kender du nok svaret på hvad der skal gøres.
Systematik er slet ikke så ringe et redskab, vel!
Hilsen
Bjarne