/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
meget varm bærbar
Fra : kims812
Vist : 320 gange
70 point
Dato : 27-06-04 15:55

hej
jeg har et meget alvorligt problem med min bærbar er meget varm.
min bærbare er meget varm ved prosesseren som nok er meget naturligt. men mest den er også meget meget varm ved ramne, så varm at jeg nu kan skrabe malingen af på pladen der sidder over pladen.????????
HJÆÆÆÆP MIG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-06-04 16:09

Har du udskiftet batteriet med et uoriginalt.
Måske er det batteriet som varmer.
Er den tilstoppet i luftkanalerne.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 16:17

Der er nok kommet meget skidt, hår eller lign. ind i blæseren, og du skal nok åbne bagbeklædningen, og blæse lidt med trykluft, ind i køleribber mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kims812

Dato : 27-06-04 16:19

nej jeg har ikke skiftet batteriet eller tilstoppet i luft kanlerne. jeg har kun givet den 256 mb ram ekstra.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 17:27

Nej selvfølgelig har du ikke tilstoppet luftkanaleren, men der suges rigtig meget luft igennem blæseren, så det kan ikke undgås at der sætter sig skidt på propellen mm.
Du er nodt til at lukke den op for at se hvordan der ser ud på luftsiden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 27-06-04 17:55

Hvad er det for en bærbar der er mange hvor man kan skrue op for blæseren ved at holde fn tasten nede og trykke på pil op

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 70 point
Dato : 27-06-04 19:00

256 Mb. RAM afgiver altså også megen extra varme skulle jeg hilse at sige

Jo mere elektronik der skal fødes med strøm, des mere varme. Der er vist ikke andet at gøre, end at skaffe mere luft omkring kabinettet. Man kan sørge for der altid kommer luft UNDER kabinettet ved at hæve det en smule med en træliste el. lign. under den bageste del af den bærbare, når man stiller den på bordet, således at den skråner let. Dette hjælper en smule. Lad den aldrig stå på en dug eller stille den oven på dynen i sengen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 27-06-04 19:13

Molokyle har ret. Har selv haft det samme problem. Ind med en liste, det virker, den liste jeg bruger er ca 3 cm høj.

Nu er det anden gang i dag jeg har mistet et indlæg, har andre det samme problem?

The1best

Godkendelse af svar
Fra : kims812

Dato : 28-06-04 14:07

Tak for svaret molokyle. jeg prøver!!