/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Vokser man ved maskinøvelser?
Fra : anonymm
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 27-06-04 01:58

Hei,
spørsmålet er at vil man få muskelmasse når man bare trener på maskiner og ikke basisøvelser.f,eks:viss jeg skal trenen bein (basis) knebøy så vil jeg da både trenen bak og forr siden av låret på en gang,men viss jeg skal trene det på maskiner må jeg bruke to maskiner(for å trene bak og forran) vil det gi like mye resultat eller bedre enn basis øvelse?
VIL MAN VOKSE MED BARE MASKIN ØVELSER?

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-06-04 10:28

ja man vil vokse men ikke meget, faktik tager det meget lang tid at opbygge sin krop og dem som ikke har tiden og vil være store mere end narturligt tager jo hormoner og det er jo ikke ligefrem sundt

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-04 13:03

Du må omformulere dit spørgsmål.
Hvis du kun bruger én maskine til hver muskelgruppe, kan du være sikker på at du vil vokse meget lidt i et par månder, og så næsten stoppe helt med at vokse. Vil du som du siger, vokse, skal du i starten min. have 8-10 sæt i f.eks. lå når du nu nævner dem. Efter ca. et halvt år skal du op på ca. 14-16 sæt til lår, og køre ca. 3-4 forskellige øvelser, så du kan ikke nøjes med at bruge én maskine til forlår og én til baglår. De sæt jeg lige har nævnt, er kun til forlår, så du skal også have ca.8-12 sæt til baglår fordelt på min. 2 øvelser.
Barbellsquat er den bedste benøvelse, hvorefter du suplerer op med maskiner. Men du kan ikke vokse kun af at bruge maskiner. Du skal også være opmærksom på at du skal skifte mellem de forskellige øvelser så du ikke kommer til at køre de samme i flere måneder.
Det samme gælder for de resterende muskelgrupper. Forskellige øvelser, blandede, og forskelligt antal sæt.

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 23-09-04 19:03

Tak for svaret Mordex.