/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Guide starter ikke
Fra : xircom
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 26-06-04 17:52

Hej Alle,

Når man trykker på "Tilføj Printer", så sker der intet. Guiden starter ikke. Hvis jeg kører setupfilen fra printer setup, så kan maskinen ikke printe ud til printeren. Hvorfor starter guiden ikke ?

Mvh
Xircom

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 18:43

Dobbeltklikker du på "tilføj printer" (bliv nu ikke sur - det ku jo være)
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-06-04 18:49

Hvis du bruger printeren (som skal være tændt) i en USB port, og anvender XP så vil den selv tilføje printeren når den tilsluttes(Hvis altså din USB-port virker)
Men ellers skal du jo indstallere driver og evnt. program fra den medfølgende CD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 19:28

Nogle HP printere skal indstalleres først med den CD der følger printeren - genstart og så først skal printeren sættes til. (HP USB printer)

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 26-06-04 20:07

Hej Alle,
Det er en netværksprinter jeg skal tilkoble, så der sidder ingen i USB eller paralel porten. Men lige meget hvad, så burde guiden da starte op når man trykker på "Tilføj Printer" i printer og fax, ik ?

Martin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 20:13

Ja - og du kan tilføje en printer uden at have den fysisk, på comp
Er du logget på som administrator/superbruger (med indstallations rettigheder)
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-04 23:24

Stjålet direkte fra Windows:
Sådan oprettes forbindelse til en printer på et netværk
Åbn Printere og faxenheder.
Klik på Tilføj en printer under Printeropgaver for at åbne guiden Tilføj printer, og klik derefter på Næste.
Klik på En netværksprinter eller en printer, der er tilsluttet en anden computer, og klik derefter på Næste.
Opret forbindelse til den ønskede printer med en af følgende tre metoder. Klik på en metode for at få instruktioner.
Søge efter den i Active Directory.

Denne metode er tilgængelig, hvis du er logget på et Windows-domæne, der kører Active Directory.

Klik på Søge efter en printer i kataloget, og klik derefter på Næste.
Klik på knappen Gennemse til højre for Placering, klik på printerplaceringen, og klik derefter på OK.
Klik på Søg nu.
Klik på den printer, du vil tilsluttes, og klik derefter på OK.
Skrive printernavnet eller søge efter det.

Klik på Opret forbindelse til denne printer.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Skriv printernavnet med følgende format:
\\printerserver_navn\share_navn

Søg efter det på netværket. Klik på Næste, og klik på printeren i Delte printere.
Klik på Næste.
Tilslutte til Internet- eller intranetprinter.

Hvis du bruger en printers URL-adresse, kan du tilslutte til en printer via Internettet, hvis du har tilladelse til at bruge den pågældende printer. Hvis du ikke kan tilslutte til printeren ved hjælp af URL-adressen nedenfor, kan du læse i printerdokumentationen eller kontakte systemadministratoren.

Klik på Opret forbindelse til en printer på Internettet eller på et hjemme- eller kontornetværk.
Skriv URL-adressen til printeren med følgende format:
http://printserver_navn/Printere/share_navn/.printer

Afslut tilslutningen til netværksprinteren ved at følge instruktionerne på skærmen.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter Printere og faxenheder, hvis du vil åbne Printere og faxenheder.
Du kan også tilslutte til en printer ved at trække printeren fra mappen Printere på printerserveren og slippe den i din printermappe eller ved at højreklikke på ikonet og klikke på Tilslut.
Du kan også tilføje en printer ved at dobbeltklikke på Tilføj printer. Denne indstilling er kun tilgængelig, hvis mapperne er angivet, så de ligner de klassiske Windows XP-mapper, og hvis der ikke er valgt en printer på det pågældende tidspunkt.
Når du er tilsluttet en delt printer på netværket, kan du bruge den, som om den var tilsluttet din egen computer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 27-06-04 22:41

Hej Palle,

Jeg sidder ikke på et domæne, men har en Accespoint til at agere gateway og DHCP. Printeren kører med fast IP og jeg kan sagtens browse til den igennem explorer, men kan ikke se den igennem netværkssteder. Det skal siges at det har virket, men lige pludselig så gik der Bil Gates i den. Palle: Jeg har læst din gode beskrivelse igennem, men allerede på linie 3 går det galt. Jeg kan ikke åbne "Tilføj Printer" i Tilføj printer og Fax, der sker lige præcist nema ???
Hvad sker der ?

Mvh
Martin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 23:03

Jamen har du læst videre på det nederste, feks.:
Denne indstilling er kun tilgængelig, hvis mapperne er angivet, så de ligner de klassiske Windows XP-mapper, og hvis der ikke er valgt en printer på det pågældende tidspunkt.
(Har du trykket klassisk visning?)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Incipient

Dato : 15-08-04 19:14

Hejsa
Der er faktisk en del laser printere, som du kun kan få til at virke ved at først køre setup.exe filen, installer printeren "midlertidligt " med driveren på lpt1. Derefter når det er fikset, går du ind på egenskaber på printer driveren, og går på porte. Her vælge du tilføj port, og laver en standard tcp / ip port, med printerens faste ip nummer. Mht. protocol settings, så ved jeg ikke helt hvad du skal bruge, da jeg ikke ved hvilken printer det er. Men jeg kan da undersøge det.
Mvh
Incipient

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-06-05 08:03

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : xircom

Dato : 10-06-05 08:08

Tak for svaret pallebhansen.