/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch maxi lejer?
Fra : fred280188
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 26-06-04 17:33

min lejeskål på baghjulet er gået i stykker!! hva ska j gøre?? der er 16 store kugler og 7 små!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 26-06-04 18:21

Hvis det er den faste lejeskål som er en del af bagnavet der er i stykker, ja så skal du have nyt nav, og så vil det være smartest at få et med faste lejer. Men så skal du selv til at egere om, altså sætte nye egere på fælg og nav.
Og hvis du ikke har prøvet det før, tja så må du købe komplet hjul.
Men hvis lejeskålen kan reddes, så skal den tørres godt af og have ilagt nye kugler, og denne gang ikke blande små kugler imellem, de er til styrets kronrør.
Kuglerne skal justeres om akselen, med låsemøtrikken, og til det kræves en flad fastnøgle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fred280188

Dato : 26-06-04 18:59

hmm j har bestilt ny: Bagaksel med lejeskål+lejer+fedt.. håber d duer!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-06-04 23:20

Ja mon ikke du får det til at du.
TIP: Sæt akselen igennem, og fyld op med kugler fra oven, der er en eller 2kugler i overskud. En klat fedt i, tryk akselen ned, og hold den der, medens hjulet vendes, og nu hviler på akselen(De kugler der er sat i er så låst af hjulets vægt og konusen. Så fyldes i fra den anden side, fedt i, og konusen skrues let til.
Det vigtigste er at ingen af konuserne drejer med, når kontramøtrikken spændes uden på konuserne, da kugler og konuser knuses.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 27-06-04 09:34

Tak for svaret pallebhansen. Danke!