/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trojan
Fra : KaVAkandu
Vist : 417 gange
100 point
Dato : 26-06-04 15:22

Jeg har i dag haft en sådan en, meget arbejde, ca. 6 timer for at få den væk.
Dens navn var Win32/StartPage.IX "Skal forstår som tro jeg"
Den lagede sig i registre???.

Ved I noget on dette.

Til en anden gang.,

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-04 15:31

Tja det er en trojan der bliver installeret via et andet program. Designet til at ændre startside og nogle gange søge siden! Sandsynligvis installerer ved at der er blevet sagt ja til at installere et eller andet typisk via de bokse der dukker op, når man kommer ind på internettets mere suspekte sider!

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-04 17:28

KavaKandu - hvis du har fået den væk har jeg et lille script der lukker af for muligheden for at skifte stratside nogensinde ved at lave en lille ændring i registrerings databasen. Jeg skal bare have din mail hvis du er interesseret - den manuelle måde kan du finde på techtv.com ved at søge på Lock down IE, af Sarah. Det er bare den jeg har gemt på en diskette.

Andreas1982

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-07-04 13:37

Tak for svaret Andreas1982.