/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Driver !! hjælp...
Fra : rudik
Vist : 929 gange
150 point
Dato : 26-06-04 07:06

Jeg har formateret min computer.
og nu mangler jeg to driver. hvor kan jeg finde en VGA Kompitabel (skærm driver) til min pc, og hvor kan jeg finde et lydkort.
hjælp.
mvh. rudik

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-06-04 08:00

hejsa.

Du skal lige fortælle hvilket lydkort+skærm det drejer sig om??

ellers er der her en god del forskellige
http://list.driverguide.com/list/index.html

Lyhne1

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 08:04

det er jo en VGA kompitabel.
og det er driveren til den , jeg mangler.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 08:06

ellers hvis det ikk er nok.
så ved jeg ikke hvor jeg ser yderliger oplysninger, om, det.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-06-04 08:11

Hvilket operativsystem kører du med og hvilket lydkort har du

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 08:11

jeg har fået min lyd til at virke. jeg mangler kun min skærm driver som er en, VGa kompitabel.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-06-04 08:38

Kører du Windows xp?

tryk evt. start->kør-> skriv: dxdiag

Men igen kun i windows...

har din skærm ikke et navn+model??

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-06-04 08:40
Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 26-06-04 08:40

en slags søgemaskine.. men igen skal du jo vide hvilken skærm det er...
er det forresten til skærmen eller grafikkortet??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 09:25

Du kikker bag på skærmen. Der sidder en seddel med navn på producent, type nummer og serienummer. På dit skærmkort finder du det samme på printet, hvor det er trykt på. Har du ikke et decideret skærmkort, må du lede efter chippen på bundkortet. Det er en forholdsvis stor lakrids og sikkert af mærket Cirrus Logic eller ATI, da disse er de langt almindeligst benyttede chipsets.

Når du har fundet disse oplysninger kan vi hjælpe dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 10:18

jo. men har det problem at jeg , kan ikke finde det spical værketøj til at åbne den med.
er skærm drever og grafik driver ikk det samme?
jeg kan jo godt se et billed.
men jeg kan ikke få en høj opløsning.
det er en dell skærm 1024+768

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 10:30

Nej, skærm og grafikdriver er IKKE det samme. Skærm-driveren er til skærmen. Grafik-driveren er til grafikkort/-chip.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 10:34

den siger at den mangler skærkort

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 14:44

jeg har brug for en skærm driver.
når jeg går ind i kontrolpanel > tilføj hardware > osv... siger den at skærmkort VGA-kombitabel ikke blev fundet.
kan jeg downloade den et sted?

UPS: har vist lavet en alvorlig fejl!
den der VGA-kombitabel, er vist ikke en driver , men en hardware, siden den står under hardware. Så undskyld, for det jeg tidliger har "sagt"

jeg håber at der er en der har det svar, som jeg leder efter.

På forhånd tak.

PS. min skærm er en dell på 1024*768 hvis det har noget at sige.

Mvh. rudik

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 14:53

Har du opdateret XP
Har du været i enhedshåndtering>h-klik på denne comp>administrer>enhedshåndtering>
skærme......tryk på + ......hvad står der
skærmkort.....tryk på + .......hvad står der
Emesen.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 15:16

Ja, nemlig det er xp
der står [ Skærmkort (VGA-kompatibel) ]
og når jeg trykker på den, så står der:

type: skærme
producent: ukendt
Placering: PCI-bus 0,enhed 2, funktion 0

Enheds status:
driverne til denne enhed er ikke installeret. (kode 28)

klik på geninstaler driver for at instaler driverne igen.

også prøvede jeg det, så siger den:

Hardwaren blev ikke instaleret, fordi guiden ikke kunne finde den nødvendige software.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 26-06-04 15:42

Download Everest http://www.lavalys.com/index.php?page=products_index
instaler det gå ind under PC og opsumering, så vil den fortælle dig hvilken skærmkort (grafikkort) du har og et link til hvor du kan downloade drivere!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 15:46

Altså har du et skærm kort (..ikke grafik kort !!!) som din skærm er forbundet med via PCI bussen. Dette (skærm-) kort har både producent, type nr. og serie nr. trykt på printet et sted. Det er et indstikskort der sidder i en hvid sokkel indvendig i 'kassen'.
[hør] Hvad står der ???
Dit grafikkort = Enheder til Lyd, video & spil ..fungerer tilsyneladende korrekt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 16:07

Hvis ikke skærmkortet/grafikkortet er indstalleret korrekt vil enhedshåndtering heller ikke "se" hvilken skærm du har.
Altså først driver til skærmkort og så driver til skærm.
Lige nu kører skærmen på laveste niveau.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 16:14

Tjeck om din grafik driver kører korrekt : Start->Indstillinger..->Kontrolpanel->System ..gå til : Enheder til Lyd, video & spil ..vælg : [Egenskaber]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 16:18

emesen -> Jo, man kan ; ...under 'Skærm' i enhedshåndtering !

Prøver lige at rette fejlen i ovenstående :

Start->Indstillinger..->Kontrolpanel->System ..vælg fanen Enhedshåndtering og gå til : 'Enheder til Lyd, video & spil' ..vælg så : [Egenskaber] knappen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-04 16:38

Download nu det Everest! Det er da meget nemmere, når man ved hvilken skærmkort du har!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 16:46

YES - vi går ind for Everest.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 16:54

undskyld, men når jeg kigger ned i computeren, ligner det at mit skærm kort ar en del af min bundkort. :S ?
kan det pas :(
og på mit bundkort står der bare dell også står der rev.a02
hjalp det?
ang...
jeg har downloadet det der program.

citat:
men lad mig lige fast slå problemet EN GANG TIL.
jeg kan fin se skærm billedet det er der ikke noget galt med.
men den kør på en opløsning, af 640*440pixel. jeg vil gerne kunne sætte den op.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 16:59

det ser ud til at mystriet er ved at gå op.
tror jeg nok.
det hjælper på det ;)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-04 17:03

Du kan ikke sætte det op fordi det kører som standard vga kort! Du skal bruge den rigtige skærmkortdriver før du kan gøre det!

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 17:13

tedd> wow, nu er helt på bunden igen. Hvor kan jeg se, hvad mit skærmkort driver hedder?
og jeg havde prøvet at åbne den, og kigge ned i, men det lignede at skærmkortet sidder i bundkortet, altså som en del af bundkortet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-04 17:23

Med Everest! Under PC og opsumering!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-04 17:25

Skulle stå under grafikkort!

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 17:29

tak... Jeg prøver lige at se, om det virke, det ser sådan ud. men venter lige , og ser....
mvh. rudi.
skriver om 2 min..

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 26-06-04 17:39

Jeg vil sige en stor tak til jer alle.
i har alle været en stor hjælp.
og jeg er glad for at i ikke opgav mig.
jeg accepter tedd`s svar. fordi det var ham der kom med det endelige gennem brud, med programmet fra denne side, http://www.lavalys.com/index.php?page=products_index
programmet var enormt godt. (når man fandt ud af det :) )
tak for hjælpen :D

ps. hvordan er smaily koderne ?
hehe. ej okay.
men tak.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-04 18:03

Sådan : http://kandu.dk/dk/faq.asp#20

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 18:39

Rudik
Emesen.-!

Kommentar
Fra : rudik