/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
50mhz - 100mhz kan man se forskel..~
Fra : solgaard
Vist : 1121 gange
200 point
Dato : 25-06-04 19:19

Hej alle..

ja overskriften siger vidst det meste. det er fordi jeg er ved at købe nyt tv (Thomson 46") men det e rkun 50mhz

betyder det noget.?

Mvh

solgaard

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-06-04 19:31

ja meget 100mhz står knivskarpt hvor 50mhz flimre lidt

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-06-04 19:32

men du kan jo få en demo i butikken af 50mhz og 100mhz så kan du jo selv bedømme hvad du syntes

mvh Granslam

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-04 19:34

ok tak.. hvor kan man det.?

det er nemlig et jeg skal købe brugt..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-04 19:35

hvad vil det kræve at lave et 50mhz om til et 100mhz.?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 19:39

Der hr været en del spørgsmål omhandlende dette! Konklusioner synes at være at et godt 50 mhz er bedre end et dårligt (billigt) 100 mhz! Du kan så vidt jeg ved ikke lave om fra et eksisterende 50 til 100!

Mit råd er at se fjernsynet i brug før I køber det, og er I tilfredse, så køb det!

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-06-04 19:39

gå ned i en tvforretning og sig du gerne vil se forskællen på de to typer tv du må selvfølgelig gerne lyde som om du vil købe et tv der
jeg tror ikke du kan lave 50mhz til 100mhz

mvh Granslam

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-04 19:41

ok men plejer thomson ikke at lave gode fjernsyn eller er det et billigt mærke.?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-06-04 19:45

prøv på http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&q=tv+test&lr=lang_da der er nogle forskællige test resultater

granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 25-06-04 19:48

solgaard skal jeg være helt ærlig kender jeg ikke noget til thomsom har selv sony og phillips

granslam

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-04 19:57

heh ja det skal du da

jeg har også et 25" phillips men vil gerne ha noget større..

ville bare lige høre nogle meninger inden jeg smider 5000 ud på et brugt fjernsyn..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-06-04 20:26

Brugt TV til 5000 er du vandvittig - der er ganske fine 28" TV til 2-3000...........nye.
har selv et til 2500 (for et år siden)
Emesen.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 25-06-04 20:33

Thomson er almindeligvis rigtig gode TV, men idag kan du ikke vide dig sikker. Bilka sælger Sony'er der er fyldt med gårdsdagens teknik, beregnet for salg i østeuropa. Ligeledes kan du finde Phillipser og JVC'er, med stærkstrømsadvarsler skrevet med kyrilliske bogstaver (ligeledes østeuropa eller de russiske lande). Meget af dette er rent skrammel og lal, hvor man bevidst kører på navnet og en eller anden fantasi-førpris.

Kun dine øjne kan hjælpe dig, og når du ikke har noget at sammenligne med, er det sværere ikke at dumme sig.

46" er en ordentlig svend. Med 50 hz vil den nok have lidt problemer med flimmer - ikke mindst i overgangene.

Brug prøvebillede som check (hvis muligt).

Tedd har gang i lidt af det rigtige og alligevel ikke.

Et godt vesteuropæisk Sony 50 Hz kan snildt være bedre end et bingo 100 hz TV. Men ligeledes kan du få et rigtig fint Prosonic 100 Hz til det halve af et fup-Sony/Phillips/JVC.

Markedet er råddent - så man må hjælpe sig selv. Beklager intet entydigt råd.

PS Davs Solgaard - long time no see......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-04 20:35

Fem kilo er lidt tykt for en brugt 50 hz'er (med mindre det er fabelagtig godt).

Hvorfor ikke en projektor, hvis du er igang med at skabe dig?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-06-04 21:15

Iøvrigt overskriften. Ja, det kan man.

Men alt det andet skal også du.

Et lille fif kan være. Hvis modellen sælges endnu, find ud af hvor, og spil den interesserede køber. Gerne et sted med alle TV'ene linet op på samme væg (så er det til at sammenligne).

Ellers er mit råd: Skal det være billigt, har jeg set tålelige Prosonic'er 32" 100 Hz til få penge i Bilka. Skal det være godt - 8000 kr og op. Led efter Sony, Panasonic, Phillips mv. Til den pris skal de være fede. Brug den tid det tager, check gerne flere forretninger. Se TV'et. Undlad net-tilbud, idet disse normalt er ligeså hæderlige som Bilka's slagvarer (dvs øst-skrammel, hvor førprisen burde have været anført i rubler).

Har selv lige flået 8kg ud af tegnedrengen til en Pana, som afløsning for den gamle 18,5 kg dyre Sony, der beklageligvis mistede livet. Pana'en er langt federe end den gamle Sony og har næsten lige så mange tilslutningsmuligheder.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-04 21:28

emesen--> det er nu mest størrelsen der tiltaler mig.. synes 28" er lidt skrabet i hvert fald 16:9 modellerne..

3773-> ja jeg er ikk så meget på mere..

jeg har ikk rigtig nogen steder at hænge et lærred op.. derfor ingen projekter.. jeg tror modellen sælges endnu med et lidt mere moderne udseende

modellen hedder Thomsen normende RP 46

Efter sigende skulle billedet være klart og tydeligt.

og vil egentlig hellere give lidt mere for et brugt 46" end lidt mindre eller det samme for et 32"

men jeg må se godt efter når jeg kigger på det selvom det nogen gange er svært at være kritisk når det er noget man gerne vil ha..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 23:04

Går da ud fra at du må få et kig før du køber det! Så hvis du er tilfreds så køb det dog!!!

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 26-06-04 00:28

hey....

Det er meget tydeligt at se naar man ser sport eller andet hvor billedet rykker sig hurtigt.... den kan ikke følge med....

og saa især naar skærmen er saa stor!!!!

jjhj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 09:41

Jeg kan ikke skabe så store betragtningafstande til et 46" - og dog, men så må det helst ikke regne formeget.
Emesen.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 26-06-04 19:13

ja altså mit værelse er kun 15m2 men vil gerne ha et stort fjernsyn alligevel..

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 26-06-04 19:20

jamen så køb det dog. nu har du fået forskællige menninger og svar og jov jeg kender det alt for godt det med man sætter sig noget i hovedet og så bliver det sådan så gør som tedd skriver (Går da ud fra at du må få et kig før du køber det! Så hvis du er tilfreds så køb det dog!!! )

mvh GRANSLAM

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 27-06-04 17:05

Hej solgaard
Var lige inde på lauritz.com (auktionsfirma) for at se om der var noget spændende og "faldt" så over et Thomson 16:9 med indbygget dvd.
Jeg kom i tanke om at jeg på et tidspunkt havde set dit spørgsmål, så nu får du lige et link så du selv kan se. Det er dog ikke så stort (ser det ud til) som du gerne vil have, men det er rimeligt nyt, for der medfølger garantibevis.
Det er vurderet til 2000,- og højeste bud er pt. 825,-.
Sidste chance for bud er den 29/6:
http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?ItemID=306731

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 08:35

Uha 46" er vældig stor i et 15m2 værelse, men hver sin smag. Jeg er bange for du kommer skrækkelig for tæt på, med kornet uklar billede som resultat. Når du ser det, skal du huske på din se-afstand på værelset, sådan at du får et billede af den opstulling du skal bruge.

Jeg synes stadig det er lidt småkostbart for et brugt 50 hz TV.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 15:42

jamen tror også at jeg har droppet tv'et. har nemlig snakket med linnemann om det (har en kammerat som har gået i klasse med en derfra)

og de sagde.

negativt:

1. det er et bagprojektions-tv dvs. der sidder 3 pærer i som IKKE holder i 10 år og de koster 2000 pr. stk.
2. pga det er et bagprojektions-tv skal man helst sidde lige foran tv'et helst ikke for langt ud til siderne da det forringer kvaliteten.
3. pga det kun er 50 Mhz

så det er nok lige en tand for dyrt i forhold til hvad man får..

men tusind tak for alle svarene.!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:01

Oki Solgaard. Fandt også ud af det med proejtktionen. Kender dem ikke, men pærerne er vel ligeså "grimme" som på andre projektorer.

Fedeste råd herfra:

Er du rig -> LCD, så stort som pungen rækker. De er utrolig fede de nye flade TV. Om de holder vides ikke.

Har du kun tilnærmelsesvis lidt penge (som os andre fattiglemmer). Køb Sony, Phillips, Panasonic 32" 100 hz i prisklassen 8 - 9000,-. Suser du ned på buddene på 5 - 6000 bliver det noget bras.

Står det skidt til med portemonæ'et, ville jeg vælge en 32" 100 hz Prosonic eller et andet fut-fabrikat. I "billig-udgaverne" er mærkevarerne absolut ikke en skid værd. Sådan en fåes for 3995,- (Vistnok) i Bilka.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:16
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:21

Samsung'en, ikk'?

Det lyder svært billigt.

Jeg har endnu ikke set et LCD TV med et dårligt billede

http://www.bizrate.dk/buy/browse__cat_id--11520000,start--24.html åbenbart en rigtig fæl god pris.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:24

kan jeg købe fra den side du lige gav mig til de priser der står der.?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:30

Det turde jeg ikke.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:32

hvorfor ikk..?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:33

Når man kigger på pricerunner, kunne man godt blive lidt bekymret med den der pris i DBA.

Bizrate ????? Det lyder lidt farligt.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:35

hmm ja.. men hvad skulle man være bange for.?

at få varen.?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:39

Bizrate - Tjaee der er jo langt til udlandet!!!!!

Prisen i den blå - det lyder lige vel billigt. Man kunne være ræd for at apparatet var "varmt"!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 16:41

Man har jo hørt om folk der er blevet tørret, når de prøver at købe i det store udland. Lidt afhængig af hvorfra, kan der også være bøvl med garanti, og ikke at forglemme told & skat!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:44

nåh ja men uden kvittering ingen handel..

de priser på bizrate er det incl fragt.?

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 16:45

ja men skal man betale moms og ting og sager af varene da.?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 17:02

Priserne ser ud til at være i USD, dvs United Bluff.

Tre problemer derfra. Vi bruger ikke samme tv-format.

Så skal told tillægges.

Der er langt derover, hvis man er blevet tørret.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 17:04

hmm ja synes også det er lidt risikabelt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-06-04 17:11

Har lige rodet rundt på danske sider. Der ligner priserne slut tyverne og opefter. Den fra den blå, ser umiddelbart bedst ud. Men det må kræve man ser en plausibelt udseende kvittering. Alternativt må man bløde kassen. De er sgu godt nok dyre, de der plasma'er.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 28-06-04 17:46

ja de næsten alt for dyre..!

tror de falder en del de næste par år så hvis man venter lidt med plasma kan man nok spare en go' klat.. men så kommer der sikkert bare noget endnu federe..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-06-04 08:18

Det kan du have evig ret i!

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 16-07-04 11:10

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-07-04 16:14

Velbekomme

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-07-04 23:10

fik tv'et i går..

og det er lækkert STORT.! så nu skal der bare køres nogle film igennem når det bliver vinter..