/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD X Copy - problemer...
Fra : jumbovorre
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 24-06-04 22:46

Hej Alle...

Da jeg er ved at have brugt en del penge på dvd-skiver efterhånden, har jeg investeret i en dvdbrænder og ønsker at lave en kopi i fornuftig kvalitet af alle mine film...

Jeg bruger forskellige programmer (primært DVDShrink + CloneDVD samt DVD XCopy Express)... Dog er der nogen film der fylder meget og derfor bliver kvaliteten af en sådan kopi ikke tilfredsstillende som en backup! Derfor har jeg tilegnet mig et program der hedder DVD Xcopy, som kan dele en film over på to skiver! Dog bliver jeg ved med at få en fejl - se link http://dvdxcopy.afterdawn.com/thread_view.cfm/57267 for forklaring! Er der nogen der har erfaring med dette?! Min brænder er en NEC2500A...

Jeg er åben for alle forslag! Nogen der kender et andet program?!

Med Venlig Hilsen

Steffen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-06-04 23:42

Mener at dvd shrink kan bruges til at dele med?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 00:10

Mon ikke det er fordi du ikke ripper den nok,siden de er for store,(ripper) piller det væk du ikke har brug for,såsom extra features ,undertekster og lign.Jeg har aldrig været ude for dvd film med dk tekst der er for store til en alm dvd skive

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 00:15

Der kan være ca. 4.5 gb på en dvd skive, så du skal bare sætte grænsen til det i dvd skrink

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 25-06-04 05:27

Hej igen...

Til Tedd - PT bruger jeg DVDShrink til at komprimere filmene - men godfather filmen er for stor til at jeg kan få tilfredsstillende kvalitet... Når jeg har rippet den brænder jeg den med CLONE-DVD...

Det jeg gerne vil have er et program, som kan dele min dvd i to alm DVD-R, hvilket DVD-XCopy skulle kunne gøre... Men jeg får hele tiden en fejlmeddelelse (se øverste indlæg for et link)...

Til Fjante - Der er faktisk intet at pille væk på denne dvd... Du kan måske fjerne max 100mb, så det er filmen, der står for skud --> den skal have en level 10 komprimering og det ser sgu ikke pænt ud...

På forhånd tak

Steffen

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 07:48

Det er da rigtigt med Godfather filmene,men originalen er da også på 4 dvdér + extra materiale
1+2,1+2,2+3+extra.Skal det forstås sådan at du vil lave en stor film og så dele den i 2??

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-06-04 09:50

der er en vigtig ting i dvd shrink som du bør bruge..
når du har kørt indledningen får du flere valgmuligheder inden du skal lave backup..
gå ind i indledning og ekstra materiale og sæt dem fra automatic til costum.. så laver du dine menuer og dit ekstra materiale dårligt, men din film får tilgengæld den ekstra kvalitet..
du kan også vælge at vente nogen få måneder da 2 lags dvd brændere er lige på trapperne..

Junior

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 25-06-04 10:07

Til Fjante

Jeg laver en dvdskive (original DVD9) om til 2 dvd-r (4,7) for at bevare samme kvalitet...

Til CCjunior

Min brænder (Nec2500A) kan også brænde på DUAL Layer med en Firmware opdatering - dog kan det ikke rigtigt betale sig da skiverne det første stykke tid ikke vil være til at komme i nærheden af - hverken fysisk eller økonomisk...

Mvh Steffen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 13:29

Her er en guide til dvd shrink der beskriver hvordan du kan dele til 2 skiver
http://www.dvd-guides.com/guides.php?category=dvdsplit&name=shrinksplit

Kommentar
Fra : jumbovorre

Dato : 25-06-04 13:43

hmm... Har du en adgangskode til linket, tedd...? Jeg kan ikke komme derind- bliver spurgt om adgangskode...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-04 14:09

Hmm? Har aldrig brugt adgangskode! Kan dog se at siden ikke kan vises nu, så der er nok lidt rod med serveren! Prøv at vent lidt, så plejer det at gå i orden!

Ellers prøv at komme ind via denne side http://www.videohelp.com/guides.php?tools=155&madeby=&formatconversionselect=&howtoselect=6%3B&orderby=Date&listall=1&archive=0&search=Search+or+List+Guides

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 26-06-04 12:28

Jeg har selv fundet ud af det... Ellers tak for alle svarene... Jeg fandt et program som hedder DVDFAB! Det er F***** et smart program...

Nå, men points til Tedd