/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
webcam som med skype...
Fra : thbala
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 24-06-04 21:56

med skype kan det lade sig gøre at tale sammen over nettet uanset hvilken firewall der er... kan det passe at det samme ikke kan lade sig gøre med webcam??

kan ikke få webcam samtaler til at fungere. Hverken med messenger eller eyeball (kan slet ikke logge på eyeball)

Hvordan får jeg en webcam samtale til at virke?? kan Netmeeting bruges til at oprette forbindelse??

Mvh Thbala

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 24-06-04 22:17

Har du gennemlæstlæst disse sider???
http://www.eyeball.com/
http://www.eyeballchat.com/

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 24-06-04 22:21

ja... det har jeg... og jeg har gjort hvad jeg kan gøre.. har 2 routere hvoraf jeg kun har adgang til én af dem... men det jeg er interesseret i er om der ikke findes noget hvor man kan oprette forbindelse til et webcam via en selvvalgt port

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 25-06-04 00:07

synes det lyder underligt du ikke kan få messenger til at virke med webcam.. jeg bruger det tit...
prøv evt at hente den nyeste version.. evt msn plus...
men hvis det ikke hjælper så vil jeg da lige gøre dig opmærksom på et andet program som heder ICUII.. det er ganske udemærket.. der er bare mange pervese stodere der.. så pas på!.. men det er ret godt og meget gennemtænkt..
det kan hentes fra www.tucows.dk eller www.download.com

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 00:14

Hvis du ikke kan få billedforb med msn messenger er det enten din konfiguration eller at du har en AMD processor på under 300 mhz,men det er sikkert i indstillinger du skal kigge på flueben

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 00:16

PS, der er vist også noget med at visse udbydere ikke tillader billedforb.Får du heller ikke lyd igennem??

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-06-04 00:25

hvis du bruger firewall når du er på messenger og vil bruge cam så virker det ikke du skal disable den så burde det virke men kan ikke forstå at eyeball ikke virker for der går alt igennem også firewall

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-04 01:50

Eller prøv med yahoo messenger! virker osse igennem firewall

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 25-06-04 10:23

hej igen...

der er kommet en del forslag nu..

jeg har opgivet alt med messenger. har prøvet alle indstillinger.

når jeg prøver at logge på eyeball kommer den med en meddelse hvor der står noget om at den fik timeout og altså ikke kunne logge på.

jeg tror det er min forbindelses opsætning den er gal med, men jeg har ikke selv adgang til den da det er gennem kommunen vi har den.

og jeg må hellere for en sikkerheds skyld sige at det ikke er min computer der er problemet. Har nemlig 2 forskellige hvoraf den ene for nylig er blevet formateret og det virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 25-06-04 19:49

Det er rart at få dine egne betragtninger,men kunne du ikke svare en smule på det der bliver foreslået,vi har sgu allesammen fattet det ikke virker,og det har ikke en fis med din forb at gøre,andet end der er en firewall et eller andet sted

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 25-06-04 20:02

Ja,det er da sikkert rigtigt,du har forbindelse til internettet,så er der også adgang til stemmesamtaler,det er din opsætning eller dem der skal modtage ,der har en firewall.Men jeg må give dig ret!Når du ikke kan fikse det ,så må det være kommunens forbindelse der er gal

Kommentar
Fra : thbala

Dato : 26-06-04 14:56

jeg har prøvet at slutte min bærbare computer til en anden forbindelse og så virker det fint... så det må jo være noget med forbindelsen. Men er der en som har en god ide til hvordan jeg gør sådan at jeg kan se en vens webcam... lyd går heller igennem...