/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Hvor lang tid før man får penge?
Fra : SubZero69
Vist : 1503 gange
100 point
Dato : 23-06-04 11:08

Jeg har indsendt en udvidet selvangivelse. Er der nogen der ved hvor land tid der går før man får penge tilbage? Er det ikke noget med at de først udbetaler pengene og første senere tjekker om det passer, og så må man betale tilbage?

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 23-06-04 11:15

Det er jeg også interesseret i at finde ud af, jeg sendte selvangivelsen for 1½ måned siden, og regnskabet modtog de for 2 uger siden...men har stadig ikke hørt fra dem.

Kommentar
Fra : gisk

Dato : 23-06-04 11:17

Det er korrekt at skatteforvaltningen først blot indtaster din selvangivelse og deraf kommer din udbetaling (årsopgørelse) Først efter 1/7-04 og frem til 30/4-07 vil Skatteforvaltningen tjekke din selvangivelse.

Nåh. men med hensyn til din udbetaling. Kommer det selvfølgelig an på hvornår du har sendt selvangivelsen ind og hvor hurtig kommune er til at indberette dine tal. Men jeg kan fortælle at har Kommunen indtastet din selvangivelse senest den 18/6 vil du modtage din årsopgørelse omkring den 9/7 hvis de først når det nu og inden 2/7 vil din årsopgørelse komme omkring 22/7.

Hejsa fra Gitte

Accepteret svar
Fra : MissXX

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-04 11:17

Når du har udvidet selvangivelse, er det kommunen der sørger for at få indberettet oplysningerne til systemet. Så hvornår de indberetter selvangivelsen afhænger helt af, hvor hurtige de er til dette. Normalt går der 3-4 uger, fra at de har indberettet til en evt. overskydende skat bliver udbetalt. Dog går der længere tid, hvis man har et skyld til kommunen eller andet offentligt, da pengene så skal runde opkrævningsafdelingen.

Med mindre er du har selvangivet noget helt vildt, så er det korrekt er pengene bliver udbetalt og man først senere kigger på om selvangivelsen er korrekt.

Håber at dette var svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : gisk

Dato : 23-06-04 11:18

Hej Danevad

Det er sådan at Skatteforvaltning først behandler din selvangivelse efter at regnskabet er indsendt, så din årsopgørelse vil formentlig også blive udsendt omkring den 9/7.

Gitte

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 23-06-04 11:21

ok det gør ingen forskel at man har indberettet online og sendt regnskabet separat?

Kommentar
Fra : gisk

Dato : 23-06-04 11:23

Det må jeg ærlig indrømme, det ved jeg ikke !

Kommentar
Fra : danevald

Dato : 23-06-04 11:24

helt i orden, tak for svaret...

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 23-06-04 11:59

Jeg mener absolut at den indberetning, som du har lavet, svarer til den som vi i skatteforvaltningen laver, hvorfor din årsopgørelse burde være på vej.

Ring evt. til din skatteforvaltning, for at få oplysninger omkring din årsopgørelse. De burde kunne give dig resultatet.

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 23-06-04 20:05

Check evt. om der er dannet en slutopgørelse på www.toldskat.dk - tastselv - personer - slutopgørelse. Du skal bruge dit cpr.nr. og din tastselvkode fra enten selvangivelsen 2003 eller forskud 2004.

Hvis slutopgørelsen er dannet, kan du se resultatet.

Godkendelse af svar
Fra : SubZero69

Dato : 06-07-04 17:05

Tak for svaret MissXX.