/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
webcam som overvågningskamera
Fra : Jonn87
Vist : 542 gange
32 point
Dato : 22-06-04 18:47

jeg kunne godt tænke mig at bruge mit webcam som et overvågningskamera så jeg kan se hvad der er sket på mit værelse når jeg ikke har været hjemme. noget med at det kun optager når der er bevægelse i rummet...

hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-04 19:05

Hvilket webcam har du ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 22-06-04 19:10

jakjoe >> det hedder SiPix, det er et lille kvadratisk kamera som også kan bruges som digitalkamera, her kan du se et billed af det:
http://www.bristolcameras.co.uk/shopimages/sipix-blink.jpg

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-04 19:42
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-06-04 19:51

Jonn87>

Jeg synes ikke umiddelbart, at jeg kan se noget om, at det kan bruges som overvågningskamera

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 19:56

http://www.sipixdigital.com/ ved ikke lige om dit cam er på dette link

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-06-04 20:04

har selv cam bare et logitech og det har jeg haft til at virke som du ønsker men sidder ikke lige ved min com nu så hvis der ikke lige kommer en i dag og fortæller dig hvordan det skal gøres kigger jeg lige forbi igen i morgen med et forslag

forsat god dag

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-06-04 20:06

Hej på denne side er der lidt af alt i programmer til webcam prøv det http://www.ab-archive.com/Danish/katalle/u69.htm

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-06-04 20:06

prøv den har først EyeSpyFX Veo 1.0

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 32 point
Dato : 23-06-04 04:01

jeg bruger denne fyr>Description ASUS Video Security 3.0.0.1 men jeg ved ikke og det kun kan bruges med ATi grafikkort/chip/driver,men du kan prøve,jeg har RADEON 9600 XT,men det er et forsøg værd,det kan være det skal bruge Ati rage theater video chapture driver som er indbygget i grafikkort driveren(Catalyst),som sagt jeg ved det ikke,der jeg altid har haft
Ati grafikkort drivere,men du kan prøve at søge på diverse software sider på(Video Security)
jeg har set andet software af samme slaks ude på nettet men jeg kan ikke huske/finde hvor,og det er ikke web Cam'et det kommer an på,man kan bruge et hvilket som helst af slaksen,det er softwaren det opfanger bevægelserne gennem cam linsen o.s.v.

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A9600%20SERIES
det kan optage auto + vis der er en bevægelse i rummet og sende en emil til en indtastet adresse, om man vil.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-04 04:06

du skal ind under Utilities i toppen,jeg bruger det kun fordi jeg har det,som lege tøj

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-04 04:53

så vidt jeg kan se skal programmet kun bruge TWAIN kilden til dit kamera,så har du ikke noget problem,men man kan aldrig vide,om den skal bruge en WDM/driver/kilde,derfor min usikkerhed ,det kan være Asus måde at beskytte deres software på.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-04 05:12

jeg har lige undersøgt det lidt nærmere,programmet skal bruge WDM Capture Driver til dit capture/optage/kamera,har du denne så er kamera typen lige meget,det er muligt du har denne WDM drivere,du kan kun prøve.

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 23-06-04 13:12

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : rachid11