/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
huske adgangs koder
Fra : niss45
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 22-06-04 13:28

Hvorfor kan min pc ikke huske adgangs koder. Når jeg skal intaste adgangskoder og bliver bedt om at svarer ja til at det skal gemmes det sker det ikke, hvad kan årsagen være.
Nogen som kender problemet og som kan afhjælpe det ??
Niss

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 22-06-04 13:33

Jeg er ikke sikker på om det er det her, men cookierne i den her mappe skal du i hvert til fald ikke slette.
C:\Documents and Settings\Bruger\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 22-06-04 17:37

Hvor indtaster du adgangskoder... når du logger ind på computeren eller i en bowser??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-06-04 18:48

Jeg formoder ikke det er når du logger ind på dit Windows skrivebord, men ellers når du bliver spurgt.
Du skal når Internet Explorer er åbnet, trykke funktioner/internetindstillinger/indhold/autofuldførelse her skal der være vinget af i de 4 spørgebokse, og for at starte på en frisk skal du trykke ryd adgangskoder og ryd formularer.
Nu er du klar til at få comp. til at huske næste gang du bliver spurgt om .....
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 22-06-04 19:07

kontrolpanel/internetindstillinger/fanebladet indhold så skal du have et flueben i den nederste rubrik (spørg om adgangskoder skal gemmes) har du et flueben i den, så ville jeg gå ind kontrolpanel/internetindstillinger/indhold og så klikke på ryd formularer og ryd adgangskoder, så skulle du være klar til at kunne gemme dine adgangskoder igen.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 22-06-04 23:18

Det er når jeg skal ind på browser sider hvor jeg skal logge ind med bruger navn og password..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 00:11

eddie_skov ? ææ hva, prøv at se mit indlæg.
niss45, ja det er forstået. Men det er ikke på alle sider at Windows kan finde ud af at udfylde, men du kan få en toolbar, der bedre kan klare opgaven: Google toolbar, som lægger sig under din adresselinie (Ligesom visse spywareprogrammer ulovligt laver) Google kan så også bruges til andre opgaver, bl.a. søgefunktioner og antipopup program.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-04 03:20
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-06-04 03:24

simpel og lige til Ver 5.7.2 ,jeg har brugt det længe og kan ikke leve uden mere
to klik og du er automatisk logget ind på hvilken som helst side.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 23-06-04 08:17

>pallebhansen
Hej igen , nu har jeg tjekket markeringerne i indhold, og alle er markeret, derefter ryd formular og adgangs koder, men intet hjælper.

Det som det drejer sig om er på en side under DTF Travel hvor man kan genmme adgangs koder, som på mange andre sider, det har tidligere virket , men den vil ikke gemme koden, heller ikke efter jeg har udført overnævnte, da alle eksisterende koder stadig er gemt men som nævnt kan jeg ikke geme nye adg. koder.
Niss

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-06-04 16:53

Altså du går til: http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp
Så skal du til at udfylde e-mail og kodeord. Første gang de udfyldes på pågældende side, vil/bør vindows spørge om indtastningen skal gemmes.
Og ud for e-mail starter du med at skrive første begyndelsesbogstav af din e-mailadresse som du har opgivet til dtf eller som du har/bruger på denne side, så skulle der gerne være en box der kommer frem med foreslag. Hvis du trykker på forslaget, udfyldes kodeordet også.
Det må være fordi du under funktioner/internetindstillinger i fanen generel har i "antal dage siderne skal gemmes" sat værdien 0, hvor værdien normalt er 20 dage.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 25-06-04 12:08

> pallehansen
det er korrekt som du skriver, og windows spøger også om jeg vil gemme , og svare ja, men den gør det ikke.
Værdien er sat som standard til 20 og har forsøgt at ændre den til 30 uden held.

Niss45

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-04 14:47

http://www.wintip.dk/9x/trimning/ie_oe.htm
Er du ved at have for lidt plads på hardddisken, er det en god ide at slette noget, spil mm.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 05-07-04 13:12

Tak for svaret pallebhansen. Jeg fandt ingen løsning ud af de besvarelser der er kommet, men du var nok tættest på og får pointene..
MVH
Niss45