PLEASE TAKE A LOOK
Fra : frederikshavn
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 22-06-04 00:51

kan i se om der er noget skidt på min pc'er,problemet er at når jeg skal lukke div.pgr.ned står de og hænger,nogle gange i 5min.før de lukker,og når jeg jeg vil brænde en cd,på over8xhastighed,går det hele i stå,og når jeg sksl pakke rar filer ud,tager det en evighed,fælles for det hele,er at det bruger 100% af min cpu

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
E:\programmer\div. worms killers\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\WINDOWS\System32\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\SNDMon.EXE
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 (HKLM)
O16 - DPF: {3AF4DACE-36ED-42EF-9DFC-ADC34DA30CFF} (PatchInstaller.Installer) - file://F:\content\include\XPPatchInstaller.CAB
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38155.5161689815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab

Accepteret svar
Fra : Thrillseeker

Modtaget 50 point
Dato : 22-06-04 07:25

Din log er ren som nyfalden sne

Gå i start -> programmer -> systemværktøjer -> diskoprydning. Foretag en sådan. Dernæst en defragmentering.
Smid din xp disk i maskinen og gå i start -> kør og skriv sfc /scannow. Så får du lavet en systems file check. Intet bliver slettet, men hvis der er en fejl i xp, bliver den rettet. Husk mellemrummet mellem c og /

Hvor mange ram har du?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 22-06-04 08:52

Filen "lsass.exe" skulle du nok kigge lidt nærmere på.

Prøv søg "lsass.exe" under googles (brug nedenstående link)
http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=%22lsass.exe%22&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Der findes du også information om hvorledes den fjernes, hvis du vil det.

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 22-06-04 09:04

I dette tilfælde er lsass.exe fuldt legal.

Hvis man får de samme rpc meldinger og computeren går ned med countdown fra 60 sekunder, som man fik med blaster virus, har man pådraget sig en sasser virus.

De symptomer som "frederikshavn" kommer med tyder overhovedet ikke på sasser....

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 22-06-04 23:03

Tak for svaret Thrillseeker.