/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gibson
Fra : nbyg
Vist : 257 gange
50 point
Dato : 21-06-04 13:03

Alle ved at gibson er utrolig billige i USA, men spørgsmålet er, er det også lovligt at købe en gibson i USA og tage den med hjem til DK?
Skal man betale nogen form for skat, når man køber en dansk gibson eller hvorfor er de så dyre i DK?

Hilsen Nikolaj

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-06-04 13:34
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-06-04 15:28

Problemet i DK er meget høj moms, åbenbart stor avance hos importør og detail-led. Måske også en uvilje fra eksportøren til at sælge tilstrækkelig billigt til DK, hvor vi pga relativt lille befolkningstal er et lille marked.

En lovlig måde at få en billig spade på, er ved at hoppe i bilen og køre et smut til Hamborg og gå i Amp Town. Du kan frit indføre en guitar indkøbt i et andet EU-land. Samtidig kan du købe dig lidt dåsepils med hjem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-06-04 15:40
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-06-04 12:35

Alt over et vist beløb bliver moms belagt (kender ikke det nutidige beløb, men da jeg hentede min trompet var det 2800)
Jeg gjorde det at jeg tog min gamle trompet i min gamle gigbag med derover.......solgte min gamle trompet, købte en ny, og puttede den i min gamle gigbag, og sparede ca. 11000kr på trompeten i forhold til DK. Du kunne evt. tage nogle gamle effekt pedaler og jack kabler med....det ville sandsynlig-gøre at du har spillet på den derovre, og at du højst sandsynligt har haft spaden allerede da du rejste ind i landet..
Vh fluffy

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-04 12:40

Fluffy - vi har såkaldt fri handel idag (jvf det der med EU).

Dengang jeg købte en Kramer spade var det ungefær halv pris (selvom de danske toldere fik deres og jeg fik den tyske moms refunderet).

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 22-06-04 12:43

3773 - jepjep ......men jeg talte om staterne ligesom nbyg...
vh Fluffy

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-06-04 12:47

Yearh, well. Det er selvfølgelig noget andet....Der er bare lidt langt til United Bluff.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-08-04 13:49

Fik du svar nbyg?