/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
frame 0 procent
Fra : 369874123
Vist : 327 gange
38 point
Dato : 21-06-04 09:52

Du kan f.eks bruke frames på hovedsiden og sette en frame til 0%, slik at det ser ut som om det bare er en side. Dermed vil den samme adressen stå i adressefeltet hele tiden. Husk at target på linken må være navnet på hoved framen...

dette læste jeg på en anden hjemmeside. hvordan setter jeg frame til 0%???????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-06-04 10:41
Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 22-06-04 13:17

Scrollen????????
hvad er det?
jeg vil bare have at min hjemmeside skal hede det samme hele tiden. fx navn.dk og ikke navn.dk/hej.htm.
håber i forstod mig

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 14:07

Lav hovedsiden (index.htm) sådan her:
Kode
<html>
<head>
<title>Dette er et eksempel</title>
</head>
<frameset rows="0%,100%" border=0 spacing=0 frameborder=0 framespacing=0>
<frame src="about:blank">
<frame src="Min Hjemmeside.htm" name="hovedframe">
</frameset>
</html>
[code]

Ved at bruge [code]name="hovedframe"
kan du navngive hver del af dit frameset, og derefter bruge attributten
Kode
target="hovedframe"
ved alle dine links, så de andre sider åbner i hoved framen.

Eksempel
Kode
<a href="side 2.htm" target="hovedframe">

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 14:14

prøver lige igen..

Lav hovedsiden (index.htm) sådan her:
Kode
<html>
<head>
<title>Dette er et eksempel</title>
</head>
<frameset rows="0%,100%" border=0 spacing=0 frameborder=0 framespacing=0>
<frame src="about:blank">
<frame src="Min Hjemmeside.htm" name="hovedframe">
</frameset>
</html>

Ved at bruge
Kode
name="hovedframe"

kan du navngive hver del af dit frameset, og derefter bruge attributten
Kode
target="hovedframe"
ved alle dine links, så de andre sider åbner i hoved framen.

Eksempel
Kode
<a href="side 2.htm" target="hovedframe">

Du kan finde meget mere info om frames, html iøvrigt og andre scripts på http://www.html.dk/tutorials/html/

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 38 point
Dato : 20-07-04 14:18

Det code pjat virker vist ikke.......

så her er den "rå" version.

Lav hovedsiden (index.htm) sådan her:
<html>
<head>
<title>Dette er et eksempel</title>
</head>
<frameset rows="0%,100%" border=0 spacing=0 frameborder=0 framespacing=0>
<frame src="about:blank">
<frame src="Min Hjemmeside.htm" name="hovedframe">
</frameset>
</html>

Ved at bruge name="hovedframe" kan du navngive hver del af dit frameset, og derefter bruge attributten [code]target="hovedframe" ved alle dine links, så de andre sider åbner i hoved framen.

Eksempel:

<a href="side 2.htm" target="hovedframe">

Du kan finde meget mere info om frames, html iøvrigt og andre scripts på http://www.html.dk/tutorials/html/

Godkendelse af svar
Fra : 369874123

Dato : 20-07-04 20:22

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 20-07-04 20:24

jeg ville gerne give flere point får det svar men jeg havde ikke flere på det tidspunkt

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 20-07-04 20:24

jeg ville gerne give flere point får det svar men jeg havde ikke flere på det tidspunkt

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-07-04 20:30

Du kunne hæve pointtallet nederst på siden. Og hvis du ellers skulle have lyst kan du jo bare oprette et spm med de point du vil give mig og kalde det "ponts til Karl_Smart". Så går jeg ind og skriver en kommentar som du accepterer som svar..