/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus......
Fra : hms
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 20-06-04 19:32

Hej.

Nogen her i gruppen der kunne fortælle, om det er muligt at fjerne en fil der har lagt sig på mit C-drev og løbende bliver større og større.Den blev af min søn downloaded ved en fejl i forbindelse med noget Counterstrike ?
Filen kan ikke slettes på normal vis og vi har kørt antivirus samt Adware.
Filen(mappen) hedder "debug.txt"

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 20-06-04 19:54

Hej hms

Nu kender jeg ikke den fil du omtaler, men prøv og gå ind på denne adresse, der får du sikkert den hjælp der skal til, de er super gode til at hjælpe folk, så jeg syntes du skal gører det. Tag en kopi af det du har skrevet her og sæt det ind i
spywarefri.

http://www.spywarefri.dk/forum/

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-04 20:00

Prøv, at slette filen i fejlsikret tilstand (F8 under opstart).
Filen må på en eller anden måde være aktiveret under opstart. Prøv at skrive msconfig i Start - Kør efterfulgt af tryk på Enter. Vælg fanebladet Start (Startup) og se efter om filen eller noget den er tilknyttet starter op sammen med Windows, men du kan jo også prøve Spywarefri hvis du er utryg ved at rode med det selv.

VH
Bjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-06-04 20:21

Din søn har på en eller anden måde sat counterstrike til debug, altså at følge programmet under afvikling, sandsynligvis fordi han har slået nogle cheats til inde i spillet! En debug.txt kan bruges til at lede efter fejl i programmet! Du kan roligt slette filen, og det er ikke en virus eller andet snavs

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-06-04 20:23

Men på den anden side, så lyder det lidt underligt hvis du ikke kan slette den! Hvad siger den når du forsøger?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-06-04 20:27

Hvis du kender placeringen af filen, og hvis du kender lidt til de gammeldavs DOS kommander, så kan du nemt slette filen.
Grunden til du ikke kan slette den, er sikkert at den er i brug af et andet program.

Prøv også som BjarneD forslår med msconfig - lav evt. en liste over de filer du har aktiveret, så kan du altid gå ind og checke, om der er uartige programmer der giver sig selv tilladelse til at køre uden dit samtykke.

mvh
Don Severino
Dinamarca

Kommentar
Fra : hms

Dato : 20-06-04 20:27

Når jeg prøver at slette skrives: "Det er ikke muligt at slette debug.Filen bruges af en anden person eller et andet program"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-06-04 20:31

Du kan prøve at slette den med dr. delete! Du kan jo osse prøve at åbne filen i notepad eller wordpad for muligvis at se hvilket program der bruger den?

Dr. Delete http://www.docsdownloads.com/dr-delete.htm

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-06-04 23:05

Sku kunne slettes i safemode..

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 20-06-04 23:09

Sorry Bjarne,litt træg her,søndag jo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-06-04 08:44

Pyt med det holniels det ser ud som om jeg godt kunne trænge til lidt opbakning for forslaget er tilsyneladende ignoreret

Kommentar
Fra : hms

Dato : 21-06-04 17:46

Hej.

Har prøvet lidt af hvert , men filen lader sig ikke lige slette.Heller ikke i safemode eller med dr.delete.

Men tak for de mange gode svar !

m.v.h.
hms

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 21-06-04 17:47

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 21-06-04 17:53

Lav deg en opstartsdisk af win98,så slet den i dos

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-06-04 19:45

Du behøvede jo ikke, at lukke spørgsmålet så hurtigt når den rigtige løsning ikke var fundet.
Jeg håber, at du finder ud af det ellers må du prøve igen.

VH
Bjarne