/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Snodstrup sogn...?
Fra : Carlslund
Vist : 1406 gange
200 point
Dato : 13-06-02 11:14

Er der nogen der kender til Snodstrup sogn. Kan det tænkes at der menes Snostrup sogn i Ølstykke. Jeg vil gerne i kontakt med nogen der slægtforsker i Ølstykke sogn evt. for at få afklaret om det er en ny eller gammel stave måde.

Samtidig vil jeg gerne i kontakt med nogen der kender til cirkus familien Laerz - der bla. har optrådt i Berlin, Østrig og måske Tyskland omkring 1930´erne måske lidt før.

En efterlysning af en Lilly Jensen som skulle være født ca. 1936/1937 i Lyngby og være datter af Rigmor Elisabeth Nielsen og en murermester Jensen. Jeg vil meget gerne i kontakt med hende. Det er ikke sikkert hun er klar over at hendes mor er R.E. Nielsen.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 200 point
Dato : 13-06-02 13:07

"sanne_b_andersen" <sanne_b_andersen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SiZN8.34367$N46.1452438@news010.worldonline.dk...

> Er der nogen der kender til Snodstrup sogn. Kan det tænkes at der menes
> Snostrup sogn i Ølstykke.

Hej Sanne,

Ja, det tror jeg du har ret i. I min sognefortegnelse finder jeg også kun
Snostrup i Frederiksborg Amt.
Snodstrup er givetvis en ældre stavemåde.

> Samtidig vil jeg gerne i kontakt med nogen der kender til cirkus
> familien Laerz - der bla. har optrådt i Berlin, Østrig og måske Tyskland
> omkring 1930´erne måske lidt før.

Hvis du søger på "laerz" på Google.com, får du henvisning og E-mail adresse
på en
Thomas Laerz.
Måske han kunne hjælpe dig, hvis du sendte ham en mail?

Held og lykke.
Venligst
Poul F. Andersen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-06-02 09:51

Hej sanne_b_andersen
Vær lige sød og afvise det formodet svar fra Zonker-da det jo ikke giver svar på det du spørger om,og så giver du jo også plads til at en anden kan komme ind med et rigtig svar til dig.
Til Zonker
Nu må du sku snart til at styre dig
Hvordan kan du sætte det du skriver som et formodet svar når du kun svare på den ene af tre ting som sanne spørger om?
Hvad med de andre 2 ting som Sanne spørger om?
Samtidig vil jeg gerne i kontakt med nogen der kender til cirkus familien Laerz - der bla. har optrådt i Berlin, Østrig og måske Tyskland omkring 1930´erne måske lidt før.
En efterlysning af en Lilly Jensen som skulle være født ca. 1936/1937 i Lyngby og være datter af Rigmor Elisabeth Nielsen og en murermester Jensen. Jeg vil meget gerne i kontakt med hende. Det er ikke sikkert hun er klar over at hendes mor er R.E. Nielsen.

Jeg kan alså ikke, lige meget hvor meget jeg læse dit formodet svar få øje på at du også svare på dem.

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 14-06-02 10:34

Til Poul F. Andersen. tak for det første vedrørende Snostrup, men jeg har selvfølgelig ikke det endegyldige bevis før jeg har fundet hende i kirkebogen der.

Med hensyn til Thomas Laerz, så har jeg kontaktet familien, men de kan ikke oplyse om ret meget og informationerne stemme ikke rigtig. Man har højst sansynlig forsøgt at skjule ting og sager, da det var i krigstiden og Laerz var fra Berlin. Ikke at han har haft tyske hensigter, snarer svært imod og det menes at han flygtede til Østrig.
Grunden til at jeg søger er at der blev oplyst om en ekstra søn som familien Laerz troede var min farmor´s men som vi og de offentlige papir ikke kender til.....

Godkendelse af svar
Fra : Carlslund

Dato : 23-06-02 00:27

Tak for svaret Poul F. Andersen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-06-02 22:50

On Thu, 13 Jun 2002 09:14:24 GMT, "sanne_b_andersen"
<sanne_b_andersen.news@kandu.dk> wrote:

>Er der nogen der kender til Snodstrup sogn. Kan det tænkes at der menes
>Snostrup sogn i Ølstykke. Jeg vil gerne i kontakt med nogen der
>slægtforsker i Ølstykke sogn evt. for at få afklaret om det er en ny
>eller gammel stave måde.
>

Ja, Snodstrup er en gammel stavemåde for Snostrup,
ligesom det nærliggende Svestrup også før i tiden hed
Svedstrup.
Jeg har selv aner i Snostrup sogn.

Med venlig hilsen
Kirsten Andersen.

Kommentar
Fra : Carlslund

Dato : 24-06-02 09:53

Tak for hjælpen. Jeg mangler dog stadig Laerz og det vedrørende min mormor.

Jeg har fundet ud af at det er korrekt nok med Snostrup og har også fundet en hel del slægt der nu. Jeg vil gerne i kontakt med andre der slægtforsker i Snostrup, Lille Rørbæk, Store Rørbæk, Jørlunde, Gerlev(Gjerlev) m.m. da det er her der er fundet slægt og man måske kunne være heldig at andre er igang den anden vej fra.

mvh.

Sanne

Kommentar
Fra : laerz

Dato : 24-11-04 21:00

ang. Cirkus familien Laerz

Mit navn er Henning Laerz, og min Farfar hed Walther Laerz og var cirkusartist.
Han blev gift med min farmor Elna Hansen i 30'erne og de turnerede bla. i Tyskland og Østrig.
Min far er da også født i Østrig, i en lille by ved navn Klingenbach.

For yderligere informationer kan du kontakte mig på E-mail: laerz@mail.tele.dk