/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
handel af brugt bil - hvordan?
Fra : jabco9240
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 20-06-04 17:57

Jeg har skut brug for hjælp til at sikre mig i forbindelse med salg af min bil til en interessert køber i aften.

Skal han ha' reg.attest med sig?

Hvad skal jeg kræve/gøre/gå med til - hvad er almindeligt. (altså udover at opkræve pengene kontant)

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 110 point
Dato : 20-06-04 18:05
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 18:17

Du bør ikke lade nogen prøvekøre din bil medmindre du selv er med. Hvis han stikker af med den, får du ikke en nikkel fra forsikringen fordi du selv har overladt nøglen til ham. Og papirerne skal du ikke udlevere før han har betalt bilen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 18:20

Forresten, hvis han køber og betaler bilen skal han have registreringsattest med, for den skal han bruge til at omregistrere bilen til sig selv, og det skal han gøre indenfor 3 uger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-06-04 18:52

dova

Du mener vel 3 dage?? der er jo ingen grund til at jabco betaler vægtafgift for en bil han har solgt

Godkendelse af svar
Fra : jabco9240

Dato : 20-06-04 18:59

Tak for svaret return.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 20:36

Til Better_Performance loven giver enhver bilkøber ret til at have en 3 ugers periode til at omregistrere en bil. Sådan er det bare, om ikke andet kan det læses bag på den postkvittering fra girokortet man betaler sin vægtafgift på.