/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skævbremsning
Fra : sopeso
Vist : 688 gange
120 point
Dato : 20-06-04 11:05

Hvordan udregner man skævbremsnings % ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-06-04 11:12

Øhh hvad skal du bruge det til ???? enyen finder du en øde vej og måler forskel på bremsespor ellers skal du have køretøjet op i en bremsestand der giver en nøjagtig måling på nogle visere i nogle store ure
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sopeso

Dato : 20-06-04 11:19

Jeg skal ha' den op i bremseprøvestand, for at se hvor stor forskel der er på baghjulene, og skal derefter regne ud hvad det er i procent. Maks 30% forskel på baghjulene.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 20-06-04 12:15

Hallo sopeso

Hvis du kører i en bremseprøvestand og træder på bremsen indtil viseren for det hjul der bremser bedst når
f.eks 100 kg. og viseren for det andet hjul så kun viser 70 kg vil forskellen være 30%

Hilsen Reiffenstein

Kommentar
Fra : dennisholdt

Dato : 20-06-04 19:07

De fleste bremseprøvestande har også et digitalt display der viser skævbremsningen i %