/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Tage back up fra 2 pcer på en maxtor?
Fra : k_m_s
Vist : 384 gange
200 point
Dato : 20-06-04 09:04

Hej alle

Jeg har en Maxtor 200GB one touch extern hard disk som jeg vil bruge til at tage back up fra 2 PC'er med XP.

Jeg vil formatere hard disken til NTFS og lave 3 partitioner på den, 1 partition til den ene pc, den 2. partition til den 2. pc og den 3. partition til hvad der måtte komme.

Jeg regner med at man i SW. der kommer med drevet (Dantz Retrospect Express) kan vælge for hver pc hvor man vil ligge back up'en.

Er her nogle der kender noget til dette???

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-04 11:16

Jeg kender ikke dit backup program.
Men måske vil det være en god idé at navngive dine drev.
(max 8 tegn af hensyn til evt. dos-lignende adgang)
Dog ville jeg nok vælge Fat32 - så er det nemmere at få adgang til dine drev.
Emesen.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-06-04 18:26

Hej Emesen

Ja jeg vil navngive drevene alt efter hvilken pc de skal bruges til. Men hvorfor er det nemmere at komme til drevene når det er Fat32? Begge PC'er kører NTFS.

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-06-04 19:07

Jammen det er det heller ikke - det var kun hvis du skulle se på din lager HD fra en Fat32 comp. Det er også kun fordi jeg altid prøver at have flere mulighedder.
NTFS er jo det bedste filsystem.
Emesen.
PS. Hvad er det for et backup program du har, jeg kender det ikke men er lidt nysgerrig.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 20-06-04 19:15

kan du ik skrive et link til backup programs hjemmeside eller andre sider

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-06-04 20:06

OK Emesen.

www.dantz.com er hjemmesiden for backup programmet. Jeg kender det heller ikke, så jeg ved ikke ret meget om det endnu.

Hilsen
K_M_S

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-04 20:23

Denne snak om test af programmet fandt jeg.
A pair of 250-Gbyte MaXLine Plus II SATA (Serial ATA) hard drives from Maxtor were installed and mirrored using features included with SBS 2003. Mirroring offers realtime data and drive replication to prevent the loss of data if a hard drive fails.
Fra denne side som er interresandt for din løsning.
http://subscriber.acumeninfo.com/uploads2/B/9/B9BDA3FE9889D156495481E152361349/1081977134173/SOURCE/4737dantz.html
Jeg bider mærke i at den tilsyneladende kan lave backup direkte på usb.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 20-06-04 20:34

Den vil jeg læse.

Ja den kører på USB 1,1 / 2,0 eller firewire.

K_M_S

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 22-06-04 16:43

Tak for svaret emesen.