/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Hjælp til denne ansøgning.
Fra : Mordex
Vist : 602 gange
35 point
Dato : 19-06-04 00:29

Hej.
Jeg har set denne annonce og vil gerne sende en ansøgning.
Hvad siger I til dette:
Annonce:

Til kørsel i *** regi søges chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver.

Gerne moden og med erfaring.
Du er fleksibel, omgængelig og serviceminded.
Du er god til at finde vej.

Truckcertifikat samt stort kørekort en fordel.

Arbejdstiden 4-8 timer dgl. eftermiddage mandag til fredag , vil normalt ligge i tidsrummet kl. 14,00 -19,00.

Mulighed for fuldtid i ferier, ved sygdom og afløsning. I ugerne 28-29-30-31 og 32 vil der være arbejde på
fuld tid.

Løn og arbejdstid iflg. aftale.
Ansættelse hurtigst muligt.
Evt. mulighed for fastansættelse.

Kortfattet skriftlig ansøgning sendes senest 25 juni 2004 til Børge B. Bøllesen, Bøllevej i Bølleby

Min ansøgning:

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop er noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik.

Jeg sætter altid en ære i at udføre mit arbejde punktligt og i orden og arbejder gerne med både rutineopgaver som nye udfordringer.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætte omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig.

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år men børn har jeg ingen af. Derfor er jeg til rådighed på hvilket som helst tidspunkt af døgnet det skulle være, og kan stille op i løbet af få min.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Hvad mener I om det med den 6. sans. Det lyder for mig lidt åndsvagt, men jeg kan ikke hitte på andet (lige nu)
Hvad kunne jeg ellers skrive som grund til ansøgningen?
Ellers andet???????

Mordex.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-06-04 00:40

Du kunne jo sløjfe det med den sjette sans, eller skrive du har indbygget GPS

Istedet for at skrive at du kan stå til rådighed hele døgnet, kan du skrive du er flexibel med hensyn til arbejdstider!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 19-06-04 00:42

Er lige kommet fra svendegilde. Lad mig lige tænke over det, med mindre der er andre der i mellemtiden kommer med et bedre forslag, og som er mere klarsynet end jeg er på nuværende tidspunkt. Ellers vender jeg tilbage.

Det med 6 sans, ville jeg nok udskifte med stedssans.

The1best

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 00:43

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet.

Jeg har været gift i snart 5 år men børn har jeg ingen af. Derfor er jeg flexibel med hensyn til arbejdstider, og kan stille op i løbet af få min.

Er det bedre?
Skal jeg så ikke skrive noget om vejfindningen når de understreger at det er vigtigt at kunne?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 00:43

>>the1best Tak, jeg venter

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-06-04 00:45

Hejsa.
Fint.
Dog lyder det med at du har bilkørsel i blodet, som om du er en af dem der deltog i Danmarks hurtigste bil... Og det ville jo ikke lige være sådan en person jeg ville have til at køre rundt med mit firmanavn på døren...(Var ikke ment som en fornærmelse mod nogen, bare for at skitsere en persontype, i grove træk..)

Synes det med den 6. sans er ok.. Viser lidt humor

Jeg kan dog ikke lige komme på en grund til at søge jobbet.. Hvorfor vil du gerne have det?? Hvis du kan f¨ord på det, burde det vel være nok??

Lyhne1

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 00:49

Jeg forstår dig godt. Jeg overvejede også om jeg skulle skrive det eller ej. Det lyder jo lidt "hurtigt"

Jeg er jo arbejdsløs og søger et job, men det kan jeg jo ikke skrive som grund. Og hvorfor chauffør? Fordi jeg elsker at køre bil, men det kan jeg jo heller ikke skrive som grund på den måde. Andre ord kan jeg ikke komme på

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-06-04 00:56

hvad med noget med at det er rart at arbejde udendørs, se forskellige steder, komme lidt rundt eller lign.???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-04 00:57

Måske kan du skrive, at din store helt er flyttemand Olsen i huset på Christianshavn..
Ahh maybe not

Du skriver: Jeg sætter altid en ære i at udføre mit arbejde punktligt og i orden..

Det vil jeg formulere anderledes..Jeg har ry for at være effektiv og omhyggelig i mit arbejde bla bla..

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 01:04

Jeg vil lige lade spørgsmålet stå åbent, og se om andre har nogle gode bud og idéer.
Men tak for jeres bud indtil videre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 01:30

og tænkte straks, at det netop var noget for mig

Jeg har arbejdet selvstændig og i teams. Omhyggelighed og service er noget, jeg sætter pris på.

Jeg har stedssans og ry for at være en god stifinder.

Jeg er gift på 5. år. Ingen børn.

Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel. Kan møde med kort varsel.

Du skal ikke skrive at det er fordi du ingen børn har at du kan møde på alle tider af døgnet.
Jeg er lidt i tvivl om det med kørsel i bil er noget du har i blodet. Prøver at finde en anden vending.

hilsen ans

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 01:32

Super

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 01:43

Du kan også føje til:
Jeg er meget udadvendt og har let ved at komme i kontakt med andre. (håber så at det er rigtigt, men det går da godt her på kandu)
At få jobbet som chauffør , vil for mig, være en drøm, der går i opfyldelse.

Du skal også skrive noget om di skolegang.

hilsen ans

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-04 01:44

Du skal lave en lille salgstale for dig selv..Bruger du + ord på den rigtige måde,
så virker det

ET EKSEMPEL:
Efter med STOR interesse at have læst deres jobannonce den 18-06-2004 hvor de søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, tænkte jeg straks, at det netop er noget for mig.

HVEM ER JEG ?

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik. Jeg har ry for at være fleksibel og en god samarbejdspartner, og ser især min styrke i evnen til at omgås folk af enhver herkomst.
Jeg har humor er engageret, og kan lide at arbejde med alle slags mennesker. Har let ved at tilpasse mig og er både ansvarsbevidst, stabil og villig til at lære nyt. Er effektiv og samtidig omhyggelig i mit arbejde, jeg kan både tage hensyn og stille krav, hvilket jeg anser som vigtigt for et godt samarbejde.

Bla bla bla fyld bare mere på, men husk at en ansøgning max skal fylde et A4 ark..

Good Luck!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 01:44

di = din

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 19-06-04 09:03

Hej Mordex.

Jeg syntes at det er en flot ansøgning du har skrevet, den fortæller lidt om dig men jeg mangler lidt om din skolegang (som Ans skriver ).

Hvis du vil ændre i din ansøgning er det vigtigt at,du er opmærksom på om det er DIG, eller det er noget du bare har tilføjet for at det skal se flot ud.

Eks.
Min første ansøgning viste jeg også til andre, Mest fordi jeg var stolt af den.
Efterhånden som andre så den kom der rettelser til, men pyt jeg sendte den alligevel.
Hurra. Indkaldt til jobsamtale. Fik IKKE jobbet.
Jeg ringede til firmaet, og spurgte hvorfor de ikke valgte mig.
Jeg fik den besked at den person jeg udgav mig for i brevet, ikke var mig.
Vi fandt i fællesskab frem til, at det var alle de rettelser der var skyld i det.
Derfor tager jeg andres rettelser med grundige overvejelser.
Held og lykke med din ansøgning.
Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-06-04 09:11

Så vidt jeg kan se, mellem linierne, kan det blive et problem med kørekortet, men på med vanten.
Ret lige tredie sætning til:
og arbejder gerne med både rutineopgaver SAMT nye udfordringer.
Held og lykke
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 19-06-04 11:16

Husk at skrive hvor du har set annoncen.

/Bofh

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 12:59

Tak til alle fro jeres bud og idéer
Det er rart af have nogen der altid er i nærheden til hjælp.
Men lillespir/Rita har ret. Det var ikke meningen at jeg skulle ændre hele eller det meste af ansøgningen.
Jeg ville bare vide om det med den 6. sans ikke lød for dumt, og det kan jeg se at der er forkellige meninger om. Måske vil flere kommentere det.
>>dabj Sådan er det sikkert. Når de skriver det er "en fordel" mener de sikkert "et must"
Men "vo intet vover, intet vinder" er det ikke sådan man siger??? Det skader ikke at søge/prøve....

Her er ansøgningen igen, efter et par små ændringer:

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 på (internetside) set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop var noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik.

Jeg sætter altid en ære i at udføre mit arbejde punktligt og i orden og arbejder gerne med både rutineopgaver samt nye udfordringer.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætte omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig.

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. Jeg ved også at man som chauffør kommer en del omkirng og har mulighed for at opleve verden lidt anderledes end normalt. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år men børn har jeg ingen af. Derfor er jeg flexibel med hensyn til arbejdstider, og kan stille op i løbet af få min.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Så er spørgsmålet:
Hvor skal jeg indsætte noget om min skolegang, og hvordan skal det se ud.
"Af uddannelse har jeg 10kl. folkeskole og 3 årig handelskole."
Det lyder lidt for kort, der skal vist også stå årgang på uddannelserne, ikk´?
Og er det med "opleve verden lidt anderledes" fint nok?? Eller skal jeg nøjes med at skrive Fyn??

Mordex

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 19-06-04 13:06

"udføre mit arbejde punktligt og i orden" - slet de sidste 3 ord.

"Derfor er jeg flexibel med hensyn til arbejdstider, og kan stille op i løbet af få min." - her ville jeg slette alt efter kommaet. Det lyder simpelthen dumt. (sorry)

Desuden er 10. klasse ikke en uddannelse.

/Bofh

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-06-04 13:59

Nej Mordex, tro mig eller ej, dit layout "sælger" ikke dig selv.
Skal lige nævne at jeg selv er ingeniør, og har været med til at ansætte flere personer, og når man sidder med en stak på 20-30 ansøgninger, ville jeg personligt lægge din nederst i bunken, (ikke for at gøre dig ked af det).

Personligt syntes jeg du skulle bruge den creamygirl har skrevet den er betydelig mere "engagerende" i sin udformning, og lægger vægt på de rigtige steder.

Det er naturligvis helt op til dig, men det er min vurdering at den "sælger" bedst.

ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 14:02

Vedr. skolegang sætter du det ind efter sætningen "Jeg er en aktiv ung mand ............."
Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted)
Handelsskolen (årgang og sted)

Jeg har været gift i snart 5 år. Jeg har ingen børn. Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel og kan hvis det bliver nødvendigt, møde med kort varsel.
Jeg synes stadig ikke, at du skal skrive, at det er fordi du ingen børn har er fleksibel. På mig virker det negativt på den måde, at i det øjeblik du får et barn vil du ikke mere være fleksibel.

Du kan evt. vedlægge kopi af eksamensbeviser.

(vant til at arbejde i teams og sætte) = sætter

hilsen ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-06-04 14:11

OG selvfølgelig SKAL du vedlægge din Cikorie Vitae (CV) ikke nødvendigvis som ans anfører med eksamesbeviser, hvis de er for gode er du "overkvalificeret", er de for dårlige, så er det lige så negativt. Det er jo ikke et job som direktør du søger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 14:29

I annoncen står der "Kortfattet skriftlig ansøgning" intet om CV, derfor mit evt.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 14:54

Som I skriver, står der intet om CV i annoncen. Det plejer der ellers at stå, hvis de vil have den.

Vi prøver lige igen...

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 på (internetside) set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop var noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik.

Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted) og har afsluttet handelsskolen (årgang og sted)

Jeg sætter altid en ære i at udføre mit arbejde punktligt og i orden og arbejder gerne med både rutineopgaver samt nye udfordringer.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætter omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig.

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. Jeg ved også at man som chauffør kommer en del omkirng og har mulighed for at opleve verden lidt anderledes end normalt. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år. Jeg har ingen børn. Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel og kan hvis det bliver nødvendigt, møde med kort varsel.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

ELLER:

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 på (internetside) set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop var noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik. Jeg har ry for at være fleksibel og en god samarbejdspartner, og ser især min styrke i evnen til at omgås folk af enhver herkomst.
Jeg har humor er engageret, og kan lide at arbejde med alle slags mennesker. Har let ved at tilpasse mig og er både ansvarsbevidst, stabil og villig til at lære nyt. Er effektiv og samtidig omhyggelig i mit arbejde, jeg kan både tage hensyn og stille krav, hvilket jeg anser som vigtigt for et godt samarbejde.

Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted) og har afsluttet handelsskolen (årgang og sted)

"""Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætter omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig."""

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. Jeg ved også at man som chauffør kommer en del omkirng og har mulighed for at opleve verden lidt anderledes end normalt. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år. Jeg har ingen børn. Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel og kan hvis det bliver nødvendigt, møde med kort varsel.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Skal jeg slette det jeg har sat i """ """ i den anden ansøgning? Eller skal jeg skrive det lidt anderledes? Måske skal det stå inden skolegangen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 18:01

Efter sætningen, der slutter med " og bruge min fysik" ville jeg skrive:
Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted) og har afsluttet en 3 årig handelsskole i (årgang og sted)
Herefter kan du så fortsætte, som du har skrevet.
Din skolegang kommer formentlig før det arbejde du har haft, derfor skal du skrive det før du skriver om det arbejde du har haft.
Jeg kan bedst lide ansøgning nr. 2.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 18:13

Ok.
Det ser ud til at vi kommer nærmere en afslutning

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 på (internetside) set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop var noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik.

Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted) og har afsluttet en 3 årig handelsskole i (årgang og sted)

Jeg har ry for at være fleksibel og en god samarbejdspartner, og ser især min styrke i evnen til at omgås folk af enhver herkomst.
Jeg har humor er engageret, og kan lide at arbejde med alle slags mennesker. Har let ved at tilpasse mig og er både ansvarsbevidst, stabil og villig til at lære nyt. Er effektiv og samtidig omhyggelig i mit arbejde, jeg kan både tage hensyn og stille krav, hvilket jeg anser som vigtigt for et godt samarbejde.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætter omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig.

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. Jeg ved også at man som chauffør kommer en del omkirng og har mulighed for at opleve verden lidt anderledes end normalt. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år. Jeg har ingen børn. Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel og kan hvis det bliver nødvendigt, møde med kort varsel.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Det ser da fint ud

Mordex.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 18:30

Nu nærmer du dig en afslutning.
I sætningen "Jeg har humor ..........." efter humor et komma og slet komma efter engageret
Og et komma før "hvis det bliver nødvendigt"

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 18:52

(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Ang. Annonce om ledigt job som chauffør (understreget)

Jeg har den 18-06-2004 på (internetside) set at De søger en chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver, og tænkte straks at det netop var noget for mig.

Jeg er en aktiv ung mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge min fysik.

Jeg blev færdig med folkeskolens 10. klasse (årgang og sted) og har afsluttet en 3 årig handelsskole i (årgang og sted)

Jeg har ry for at være fleksibel og en god samarbejdspartner, og ser især min styrke i evnen til at omgås folk af enhver herkomst.
Jeg har humor, er engageret og kan lide at arbejde med alle slags mennesker. Har let ved at tilpasse mig og er både ansvarsbevidst, stabil og villig til at lære nyt. Er effektiv og samtidig omhyggelig i mit arbejde, jeg kan både tage hensyn og stille krav, hvilket jeg anser som vigtigt for et godt samarbejde.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Derfor er jeg vant til at arbejde i teams og sætter omhyggelighed og service højt. Jeg kan dog også sagtens arbejde selvstændig.

Jeg søger jobbet som chauffør da jeg altid har kunnet lide at sidde bag et rat, og kørsel i bil er noget jeg har i blodet. Jeg ved også at man som chauffør kommer en del omkirng og har mulighed for at opleve verden lidt anderledes end normalt. En 6. sans har jeg sikkert, for vejfindning er heller intet problem for mig.

Jeg har været gift i snart 5 år. Jeg har ingen børn. Med hensyn til arbejdstiden er jeg fleksibel og kan, hvis det bliver nødvendigt, møde med kort varsel.

Jeg besidder kørekort B samt truckcertifikat.

Jeg håber at høre fra Dem.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Sådan
Damn´ det ser pænt ud

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 18:54

Du sender denne ansøgning og kommer først i (bil-)køen Mordex

Citat
(min by) 18. juni 2004 (kommer til at stå i højre side)

Børge B. Bøllesen
Bøllevej 4
2004 Bølleby

Att : [RETTE VEDKOMMENDE]

Jeg søger stillingen opslået d. 18-06-2004 som chauffør til transport af forskellige emner samt flytteopgaver.

Jeg er en aktiv mand på 22 år der ikke er bange for at tage fat og bruge fysikken.

Jeg sætter en ære i at udføre mit arbejde punktligt. Arbejder gerne med rutineopgaver; sætter omhyggelighed og service højt og tager nye udfordringer med et smil og gå-på mod.

Tidligere har jeg arbejdet som ***** på (fabriksnavn) i (min by) og som ******** i (butik). Jeg vant til arbejde i teams. Jeg arbejder selvstændigt og med respekt for andre.

Jeg søger jobbet som chauffør, da jeg kan lide at sidde bag et rat og have styr på tingene selv. Jeg besidder desuden overblik og har en god stedsans.

Jeg har været gift i snart 5 år. Har ingen børn. Jeg er til rådighed på et hvilket som helst tidspunkt af døgnet og er på pletten når det kræves.

Kvalifikationer : Kørekort B og Truck-Certifikat.

Jeg ser frem til at udybe mine faglige og personlige kvalifikationer ved en personlig samtale.

Med venlig hilsen,
(mit navn)
(min adresse)
(bynavn)

Tlf. 00000000
Mobil 00000000
Mail.: ********

Kort, præcist og kontant. Det var vel dét du vil fortælle din kommende arbejdsgiver !

Held og lykke Mordex

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 18:58

Ps. der skal lige et 'd' mere i uddybe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:01

Det lyder pænt Molo, men for det første mangler der et "at" før "arbejde i teams"
For det andet så vil det jo ikke være mig der har skrevet ansøgningen. Det meste skal jeg jo gerne selv skrive.
Og for det tredje mener jeg det vil være for "påtrængende "at" skrive "Jeg ser frem til at udybe mine faglige og personlige kvalifikationer ved en personlig samtale"
Men ellers tak for hjælpen.
Jeg er næsten færdig med den lidt højere oppe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 19:02

Pps. Der skal også stå : Jeg er vandt til at arbejde i teams.

..i stedet for : Jeg vant til arbejde i teams.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:03

Når jeg nu skriver sted og dato i højre hjørne, skal det så være med eller uden "den"
F.eks. København den 18-06-2004 eller København 18-06-2004

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:05

Hvilken skrift-type er det bedst at bruge? Times New Roman, eller Verdana som det er her på kandu?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 19:09

Måske man også skulle slette 's'et i teams. Altså : team

Mordex -> Kun ; København d. DAG-MÅNED-ÅR

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 19:11

København den ......

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:11

Ok.
Men jeg sletter ikke s´et

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:14

Ok. Jeg skriver den og ikke d.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 19:16

København den 19. juni 2004

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 19:17

Tahoma (vestlig) punktstørrelse 14. Kandu.dk bruger Verdana

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 19:21

Mordex -> Så følg ans's råd, men det kan også godt være du kun bør bruge puntstørrelse 12 i din ansøgning, men når det 'kun' er 1 side og teksten er så kort, skal den kunne ses (..bedre end de andres)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:25

Jeg har brugt Verdana str. 10. Det fylder en A4 side (næsten) så det ser meget fint ud.

Jeg sender ansøgningen i en gul A5 kuvert (en halv A4 side)
Skal jeg sende den anbefalet? Eller normalt? Og den gule kuvert er ikke for meget, vel?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:26

Eller skal jeg bruge en mindre kuvert? En M65? Det er den hvor siden skal foldes i tre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 19:38

Jeg ville nok sende ansøgningen i en hvid kuvert. Om det bliver den ene eller anden størrelse af det du nævner vil være underordnet.
Hvis du vil være sikker på at ansøgningen når frem, så anbefalet, men det er op til dig selv.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 19:47

Jeg mener ellers at den gule kuvert vil skille sig ud af mængden, men det er jo ansøgningen der skal skille sig ud og ikke kuverten.
Jeg prøver at finde en hvid kuvert. Jeg mener jeg kun har dem hvor brevet skal foldes to gange på midten, men det gør vist ikke så meget, vel?
Og så lige en sidste ting. Skal jeg underskive ansøgningen? For så skal der jo være et mindre mellemrum mellem navn og adresse, ikk´?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 35 point
Dato : 19-06-04 20:11

Mordex
Det med farven på kuverten kan være det samme. Kuverten bliver jo smidt ud og kun ansøgningerne bliver tilbage.
Udover at du på "tryk" skriver navn adresse m.v. skal der være en håndskreven underskrift med dit navn.

Med venlig hilsen

Her en håndskreven underskrift

Her på tryk
navn
adresse
postnummer og by

Og her
telefonnummer
mobilnummer
e-mail

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 20:21

Ok.
Jeg forstår

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 21:53

Nu ligger ansøgningen i kuverten og sendes på mandag.

Tak til alle for jeres idéer og bud. I har alle været til stor hjælp
ans får pointene da han nok har hjulpet mest Men er der nogen der vil protesterer, skal jeg da gerne give et par point også

Jeg ønsker alle en (fortsat) god weekend

Mordex.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-06-04 22:06

Jeg vil sette et ? ved dit kørekort. Klasse B. Er du sikker på at de ikke vil have en med stort kørekort. Det er en flyttevogn du skal (muligens) køre.
alimak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-04 22:08

Og fortsat god weekend til dig, samtidig vil jeg ønske dig "knæk og bræk" med ansøgningen.
Mordex, jeg er hunkøn

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 22:08

Jeg vil gerne protestere over pointene ikke gik til mit fine eksempel på en omskrivning af din ansøgning, men jeg vil på det bestemteste frabede mig tillægs point Mordex !!!

Håber du kommer godt afsted på landevejen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 22:16

Ok. ans Det vidste jeg jo godt.... men du ved ....det med hukommelsen

Og Molo. Ok. og tak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-04 22:52

Jeg vil gerne protestere, men hvad fan'en hjælper det?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 23:14

Rolig creamygirl; nu skal jeg træde hjælpene og diplomatisk til

Mordex ->

Kode
NU PASSER DO ALTSÅ LIGE PÅ DO DER DO !!! DU SKA' IKKE GENERERE MIN PIGE .....DO DÆR DO ...ALTSÅ !

DO STÅR TIL DOMME BØDE DO ....OP MED ET PAR HUNDRE TIL DAMEN DER :-||

....ELLERS HENTER VI DYTTEN. VI VED HVOR DU BOR ....DO 8-)

..sådan skatter. Så har jeg klaret ærterne

</MOLOSTYGGE>

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 19-06-04 23:27

Jamen hvis nogen vil have 20 point, skal jeg da gerne give ud.... Og er de hurtige, får de 10 ekstra

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-04 23:30
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-04 23:41

Velbekomme creamygirl : Asavakkit http://www.platuglen.dk/Love-4a/kys.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnniRKK

Dato : 28-08-04 18:48

Måske det baer er mig der er undrene eller tager de skrevne bogstaver/tal for gode vare jeg ved det ikke?

Men 22 og gift i 5 år??? Så blev du gift da du var 17????

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-08-04 13:01

Det er rigtigt.
I går havde jeg 5-års jubilæum.... Jeg blev gift 8 dage efter jeg fyldte 18 år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-04 13:06

AnniRKK

Der står
Citat
Jeg har været gift i snart 5 år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-04 13:08

Mordex

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 29-08-04 15:58

Tak ans...
Og AnniRKK, hvad er der skrevet forkert?Jeg er jo også fyldt 23 nu... Det gjorde jeg den 20. Så det skulle vel passe??