/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kender i noget til DSE?
Fra : timses
Vist : 4314 gange
100 point
Dato : 18-06-04 09:53

Er der nogen som kender til DSE De skandinaviske ernæringskonsulenter ???
Hvad går det ud på ? Nogen der har prøvet ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 10:07

Du kan læse lidt om det her:

http://www.din-idealvaegt.dk/page1.htm

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 10:12

Umiddelbart lyder det til at være en af de mere seriøse "slankemidler", da vægttabet kun er lidt men konstant. Ikke noget med at tabe 5 kg. om ugen, som i øvrigt er usundt, men omkring 1/2 kg. om ugen.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-04 10:49

Dog præsenteres DSE ikke med adresse eller tel.nr.
Men masser af succeshistorier. Det får mine alrmklokker
at ringe.
Der siges ikke noget om prisen.
Ved at udfylde skemaet overlader jeg oplysninger
i anonyme hænder.
Så der er ikke mulighed for at høre nærmere om dette
"firma" og deres slankekur.
- Tilmeld dig og føl dig som en vinder hvis du kommer med
på et hold. -
Nej tak siger jeg.

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 18-06-04 10:59

Hej Timses,

Efter hvad jeg har kunnet finde ved en nyhedsgruppesøgning på Google (søg på DSE og ernæringskonsulenter), er det bare en Herbalife-distributør. Det vil de åbenbart ikke indrømme på siden, og så kan man jo spørge sig selv, hvor troværdige, de er.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 11:08

Med andre ord en skummel slankekur.
Koster sikkert en formue.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 11:23

Teil

[citat]
Med andre ord en skummel slankekur.
Koster sikkert en formue.
[/citet]

Du er meget retorisk i din afgørelse, du kan have en formodning, men du ved det ikke.

Ellers kan man da blot logge på med et opdigtet navn, et udgået mobilnummer, og en swip-mail og se hvad det så bringer.

Men helt klart, at det umiddelbart virker "skummelt" at der slet ingen referencer er anført, og hvem får så oplysningerne omkring een.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 11:31

Ja ellebye, mine formodninger kommer som regel direkte mod
det jeg ser som skummelt.
Så kan de jo træde frem og vise hvad de går for.
Som regel er det km lange forklaringer fra den slags virksomheder.
Men til sagens kerne kommer de aldrig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-04 11:51

Jeg synes Teil har helt ret i sne udtalelser om et "anonymt" firma, og hvis det er Herbalifesælgere, kunne deres Ernæringskonsulenttitel sidestilles med ordet Homepartysælger, for de lærer kun at sælge deres eget produkt og er ikke uddannet til at vejlede om ernæring som sådan.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 18-06-04 11:55

DSE er Herbalife-forhandlere. Jeg ved faktisk ikke hvorfor man ikke kan læse det udfra den side, men der er mange sider som alle fører til Herballife. F.eks. denne side

http://www.glbhealth.com/cgi-bin/bmi_weightloss_v7.pl?vid=b22213da347333d9a5a93d9606c6f06bc610d2d6e6f1bb5ed3fce068dc3619b8c137040866ba4f825b17c4fbbd7a9123e7802f42fe1db9ee9300fe75ce6d10f1

Den er lidt anderledes end andre sider.

Jeg selv bruger Herbalife's produkter og er meget glad for dem. Jeg har allerede tabt mig 5.5 kg på 7 uger - så det er en god slankekur. Det er også en sund slankekur - det der gør denne kur speciel er, at hvert måltid du får med Herbalife inderholder alle de næringsstoffer som kroppen skal have. Det er der som regel ikke i et alm. måltid.

Du kan skrive hvor i landet du bor. Hvis det er nogenlunde tæt på mig, kan du få nummeret til min vejleder. Det er en god vejleder - har hørt om nogle andre som har haft dårlige erfaringer men det er jo meget forskelligt fra forhandler til forhandler. De holder møder som er gratis at komme til og helt uforpligtende. Man hører om produkterne og får lov at smage på dem, så man har en idé om, om det overhovedet er noget for én.

Det har hjulpet mig meget, da jeg ikke synes det ændrer meget i min hverdag.

Håber du blev lidt klogere på emnet - ellers må du bare spørge, så skal jeg prøve at svare så godt jeg kan.

Held & lykke!

Hilsen Signe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 12:00

Jeg er ikke i tvivl om slankekuren er den rigtige.
Men salgsmetoden er mystisk, derfor vil jeg aldrig
hoppe på et tilbud fra DSE/Herbalife.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-06-04 12:17

Nu er det jo blot det, at timses kun spørger om nogen "har kendskab til kuren, samt om nogen har prøvet den", ikke så meget om spørgeren selv umiddelbart ønsker at prøve den.
Men ellers er vi helt enige Teil, jeg fraråder også stærkt at reflektere på sådan en annonce.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-04 12:23

Du kan jo ringe til dem

1 2 3 tab dig nu - hvornår ellers?
DSE (De Skandinaviske Ernæringskonsulenter)
Tlf: 70239323
Web: www.din-idealvaegt.dk

Se 32 danskere der tilsammen har tabt over 500 kilo

Jeg har lige prøvet linket fra signepigen81

Min vægt er 5 kg under idealvægten alligevel ønsker de mig tillykke, jeg er egnet til at følge deres slankekur.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 12:25
Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 18-06-04 12:26

Jeg vil give dig ret - jeg synes også, det er lidt underligt, den måde de gør det på. Men hver forhandler er deres eget firma, og har faktisk ikke andet med selve hovedmændene at gøre, end at købe deres produkter igennem dem. Min vejleder har intet med de internetsider at gøre.
Her er et andet spørgsmål, hvor der også er spurgt til Herbalife. Der kan I læse mit og alle de andres svar. (Jeg ved ikke, om I kan læse det - det er nemlig blevet besvaret - men jeg prøver at give jer linket alligvel.)

http://www.kandu.dk/dk/spg/43014

Håber I kan læse det.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 18-06-04 12:32

Ans -

Herbalife er ikke kun til at tabe sig. Den er også til at tage på- det er alt efter hvordan du bruger deres produkter... I bund og grund er alle velegnet til deres produkter, for alle mennesker har brug for den rigtige ernæring. Det handler om hvordan du tager bruger produkterne. Hvor store portioner du skal tage og hvor mange gange i løbet af dagen du skal tage dem og om det er som erstatning eller sammen med et måltid.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 18-06-04 12:34

Dova -

Alle Herbalife forhandlere kommer på et intensivt kursus hvor de lærer om ernæring og rådgivning. De får så et diplom når de har gennemført kursus med de rigtige resultater (bestået) som skal være tilgængelige for kunderne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-04 12:36

timses
Min holdning til at tabe sig er kostomlægning og motion.
I stedet for at investere i dyre piller og pulvere så køb dig et par gangstave. Det giver en høj fedtforbrænding at bruge dem.
http://www.interhockey.dk/gangstave/

Kommentar
Fra : timses

Dato : 18-06-04 12:38

Hej alle
Tusind tak for alle jeres svar/meninger, havde selvfølgelig på fornemmelsen at det var Herbalife, men ville lige sikre mig ! Ville egentlig gerne kunne dele point mellem jer.....
Endnu en gang: Tak for Jeres interesse !

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 18-06-04 12:39

Det er muligt, men det gør dem jo ikke til større eksperter på området end Tupperwarerepræsentanter er indenfor køkkenremedier. Jeg synes, at den måde, de præsenterer sig på på den webside er misvisende.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 12:40

Jeg troede at alle Herbalife forhandlere blev uddannet i at pille
så mange penge fra kunderne som muligt.
Den amerikanske forretningskultur er meget tydelig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-06-04 12:43

Nu kender jeg flere der sælger Herbalife, og det er da rigtigt at de får en oplæring i at vejlede om hvad Herbalife indeholder og især hvordan de skal sælge det. Men derfra og til at de kan kalde sig ernæringseksperter er der altså meget langt. Og selv om folk selv må bestemme hvordan og hvad de vil spise i forsøg på at tabe sig ville en ernæringsvejleder ALDRIG råde folk til at spise pulver, piller o.l. for at tabe sig.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 18-06-04 12:50

Må man spørge, hvad du har tænkt dig at gøre?

Godkendelse af svar
Fra : timses

Dato : 18-06-04 12:54

Tak for svaret Teil . Jeg holder mig langt fra DSE.......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-06-04 13:10

Når ans er egnet til at følge deres kur, siget det jo alt op dem.
Velbekomme timses, en klog beslutning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-04 13:39

Teil
Det viser kun at deres spørgeskemaer ikke er en s... værd (på nettet), de vil bare have kunder.

timses
Jeg kender flere, der har været på pille/pulverkure de ar altid haft mavesmerter. Om det har været på grund af pillerne/pulveret eller fordi det skulle erstatte et måltid ved jeg ikke. Sundt tror jeg ikke det er, at spise piller for at tabe sig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-04 13:50

Desuden tror jeg heller ikke på før og nu billeder. En forbrugerudsendelse fra dansk TV har bevist at det ver fup og svindel. Enten eksisterede personerne ikke eller også var der manipuleret med billederne.

Kommentar
Fra : Mike2468

Dato : 26-09-07 10:20

En dansk forbrugerudseendelse? Det lyder interessant. Ahhh - du må refferere til kontant? Det er ganske rigtigt af en eller anden fra fødevarestyrrelsen eller lign. Havde nogle meget latterlige ting at sige. Hvad pressen derimod IKKE valgte at sige et par dage efter, var at fødevarestyrrelsen trak hendes udtalelser tilbage overfor herbalife, simpelthen fordi de var for pinlige, og jeg kan kun give dem ret.

Lad nu være med at bedømme produkter, uden at have prøvet dem, det er simpelthen for langt ude. De eneste folk der kritiserer produkterne er folk der ikke har prøvet dem - sjovt nok?, det er en sjov sammenhæng, hvis du ikke kan se den - trænger du godt nok til briller . Alle har brug for en syndebuk, dem der hellere spiste deres kager, end brugte produkterne og så derefter siger de ikke virker. Kan jo sagtens sætte deres ''overvægtige'' bagdel bag computeren, og skrive deres sjove historier. Og for at være helt ærlig kunne jeg ikke være mere ligeglad, det er ikke mit liv det går ud over. Fortssat god dag.