/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
PC opfører sig underligt....
Fra : Flash77
Vist : 269 gange
200 point
Dato : 17-06-04 13:04

Min explorer er begyndt selv at lave en startside der hedder about:blank (en eller anden underlig søgemaskine) - og hvis jeg går ind i indstillinger og laver den om ændrer den sig bare tilbage igen.

Derudover får jeg også nogle underlige popups der siger der er adware/spyware på min pc - men jeg har ikke installeret nogle programmmer som burde finde det, så jeg vil ikke lige klikke på de links som de kommer og opfordrer mig til at klikke på.

Har været på spywarefri og scanne med deres online værktøj og den finder ikke noget.

Kører med en opdateret Norton antivirus med auto protect og har lavet en fuld system scan. Den finder heller ikke noget.

Hvad kan jeg så gøre?

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 17-06-04 13:13

Prøv at indstallere AdAware. Du kan finde den på www.download.dk. Den finder garanteret din spyware (Som jeg påstår du nok har fået)

VH
Moltov

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-04 13:23

Hvad med at lave en HiJackthis på spywarefri du downloader bare programmet og så kan du få hjælp til at få renset din computer fuldkommen ved at indsende din logfil www.spywarefri.dk/forum de er ganske gode til det. Det er også muligt at arlet kommer på banen og så kan han rense ud.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-06-04 13:29

Hvis du i spywarefri's forum søger på about:blank så vil du se hvor mange problemer den giver.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 17-06-04 16:00

Du har sikkert en variant af cool web search. Du kan fjerne den med cwshredder, som du kan downlode hos www.arlet.dk Det er osse fornuftigt at sende en hijackthis log fil ind som bentjuul skriver

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 17-06-04 17:12

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-06-04 12:28

har lagt en hijackthis log ind i dette spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/43270 , da problemet opstod igen.