/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
United DVS4062M Problem med at afspille ~
Fra : tor100
Vist : 649 gange
80 point
Dato : 17-06-04 08:31

Jeg har en United DVD4062M. Jeg har lånt en DVD, med en SVCD film på. Jeg kender metoden til at indstille regionskoder (tryk 49540, vælg version..) Men det virker ikke. Jeg får beskeden "ingen skive" på skærmen. Smider jeg DVD´en i min computer vil den ved afspilning skrive "Windows Media Player kan ikke afspille denne DVD, fordi der ikke er installeret en kompatibel DVD-dekoder på computeren".
Hjælp !!!!, er der nogen der ved hvordan jeg kan afspille "kiksen" på min DVD-afspiller ? (Ham jeg fik den af, kunne uden problemer afspille den på sin maskine. Hans maskine minder meget om 4062M´eren)

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 17-06-04 16:24

http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=DVD+4062&Submit=Search&Search=Search&country=&orderby=Name

Det er sikkert fordi at din DVD-afspiller ikke kan aflæse den producents medier... Prøv at brænde den på et andet mærke DVD-medie...

Mediaplayer kan ikke som standard afspille SVCD-film uden et codec.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 17-06-04 17:13

Din afspiller understøtter - minus format,den du har lånt er brændt på en +
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=united&Search=Search&country=&orderby=Name

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 17-06-04 22:43

Fjante-> Hvordan ved du det? Han skriver jo ikek noget om hvilket format den er brændt i.
Desuden kan man via dit(og mit) link se at der er én der med success har fået den til at afspille +formatet:

Working mediums:
Datatrack Makrolon DVD+R ( DATATRAK001 )
Memorex DVD-R 4x (CMC MAG. AF1)
Memorex DVD+R (RICOHJPNR01)
Un-labelled MPOMEDIA001)
Hewlett Packard DVD+R (MCC 002)
Hewlett Packard DVD+RW (RICOHJPNW01)

Non-working
Imation 4x DVD+R (RICOHJPNR01)

En løsning på dit problem, tor100, kan også være at opdatere firmwaren, hvis dette er muligt på denne model...

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 18-06-04 08:53

Yes Tobster
Det mest nærliggende er utænkeligt,hvorfor ikke opdatere bundkortet medens vi er igang?

Accepteret svar
Fra : Tobster

Modtaget 80 point
Dato : 18-06-04 12:51

Jeg har haft flere billige DVD-afspillere, og det er INTET problem at opdatere firmwaren...
Det har jeg gjort MANGE gange....
Man DL bare firmwaren fra nettet brænder den ud og opdaterer.... Tit kan man finde en hacked firmware der giver adgang til en masse nyt...
- Men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om "United DVD4062M" kan flashes...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 18-06-04 12:53

Men Fjante, jeg siger heller ikke at du ikke har ret, men blot at der kan være flere grunde til at et ikke fungerer...

Kommentar
Fra : tor100

Dato : 18-06-04 12:56

Mht til mit problem, så er det en DVD+R der ikke virker. Så det tyder måske på at maskinen skal "flashes". Men hvordan gør man det ? Når jeg søger på nettet, kan jeg intet finde om firmware vedr. min maskine ? I øvrigt tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : tor100

Dato : 18-06-04 12:57

Jeg glemte at sige, at det er 3 stk film der ikke virker, og de er alle DVD+R. Så det er ikke fordi der er leverpostej på kiksen.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 18-06-04 21:10

Jamen det er det der bliver sagt,det er + skiver og den understøtter (afspiller) kun minus.Du kan da ikke flashe eller opdatere firmware til at den afspiller +

Godkendelse af svar
Fra : tor100

Dato : 25-06-04 08:35

Tak for svaret Tobster.
Som jeg ser det, har jeg 2 muligheder. Enten at smide min maskine ud, eller skaffe mig en DVD-brænder til computeren hvor jeg så kan overspille de kiks jeg ikke kan læse over på en RW´er, som jeg så kan læse.
Tor

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 25-06-04 12:54

Ja, men med de priser som DVD-afspillere er nede i nu, så er det jp heller ikke det store problem at finde én som "æder" det hele.... Blot man lige kigger sig lidt for inden man køber...
Og det er jo ikke af vejen at have en DVD-brænder....