/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
camping i Rumænien
Fra : RIKKEPIGEN
Vist : 741 gange
40 point
Dato : 12-06-02 11:18

Hejsa..

Campingpladser i rumænien er de der og hvad er priserne egentlig??? Hvor er der billigt og hvilke steder skal man holde sig fra???

På forhånd tak, Rikke

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 12-06-02 21:19

For 2 år siden var der kun ganske få i det vestlige Rumænien. Den ene ligger
i Timisoara, og hedder 'Camping Internationale'. Men I guder. Der var ikke
meget internationalt over den. Den unge mand i 'receptionen' påstod at
sikkerheden var i orden, selvom vi nærmest var blevet overfaldet af nogle
unger på vej gennem byen. Der skete da heller ikke noget. Vi var de eneste
på pladsen, bortset fra et par i en gammel Lada der lå i et lille telt.
Græsset var 30 cm. højt. Pladsens ca. 10 'hytter' var tydeligvis lejet ud
til zigøjnere. Toiletterne er det værste jeg nogensinde har set.
Stikkontakten til strømmen hang i fri luft med frie afisolerede
kobberledninger, så det var livsfarligt at sætte stikket i kontakten. Prisen
blev opgivet i D-mark, og lignede priserne i Tyskland. Men nu var det jo
også en international plads. Turen dertil gennem Szeged og Arad var også en
stor oplevelse.
Jeg håber standarden er bedre andre steder i landet, men jeg har mistet
lysten til at prøve.
/Steen

Godkendelse af svar
Fra : RIKKEPIGEN

Dato : 13-06-02 08:38

Tak for svaret Steen Larsen.

Kommentar
Fra : Combicampmand

Dato : 30-07-02 23:49

Forrige år var jeg i Rumænien for første gang, for at besøge min kæreste som bor i Galati i det østlige Rumænien, lige hvor Donau løber ud i Sortehavet. Jeg rejste derned med fly til Bukarest og dernæst 5 timer med tog til Galati. En kæmpe oplevelse som gav mig mod til at besøge hende og hendes land med min bil og en Combi-camp sommeren efter i 2001. Jeg kørte den hurtig vej der ned, ad motorvej gennem Tyskland, Østrig, Ungarn og så holdte jeg der, foran den Rumænske grænse kontrol. Meget spændt og nysgerrig indtog jeg landet og sagt med det samme: man skal være vågen, være forberedt lidt af værd og så tænke klart og hurtigt. Der er folk som vil udnytte at du er turist og der er folk som er bedøvende ligeglade. For at gøre en meget lang historie kort, ja så er der campingpladser i Rumænien. Der er mange som ligner en efterladt markedsplads, så er der en del der ligner lidt en campingplads og så er den en håndfuld, der er som en et stjernet dansk campingplads, og de gode nok. I Brasov er der www.campdirste.deltanet.ro , tæt ved Cluj-Napoca er der Camping Eldorado www.angelfire.com/nd/CampingEldorado/ nord for Constanta ved Mamaia er der også en udmærket plads direkte ud til Sortehavet. Alle pladser er indhegnet med portner og vagt, ofte varmt vand og fransk toilet. Jeg tager derned igen midt i august i år, på samme måde så jeg er ikke skræmt væk som mange andre er blevet. Man skal bare gøre sig klart hvad man vil med sin ferie. Luksus ophold får man ikke i Rumænien men det er vel heller ikke derfor man tager til Europas næst fattigste land. Hvis du vil vide mere så skriv eller søg på nettet. God tur!