/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 fejl ved start winxp
Fra : eln
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 16-06-04 10:27

når jeg tænder computeren starter skærmen med et farveflimmer jeg er så nødt til at genstarte for at komme igang
dernæst kommer et vindue "log på windows" der forlanger en adgangskode den får jeg væk ved at taste enter
hvorfor kommer flimmeret og hvordan fjerner jeg det og vinduet

mvh eln

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 16-06-04 11:49

Du skal bare gå ind i brugeradministration og fjerne password og evt. slette de andre brugere der findes (hvis de ikke bruges)... undtagen administrator, så vil din pc starte op uden at spørge efter password, som ikke findes. Husk at de fleste fejl skal løses med først at besøge windowsupdate

Kommentar
Fra : eln

Dato : 16-06-04 13:33

brugeradministration er det det samme som computeradministration

eln

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 16-06-04 16:32

Prøv at læse dette tip om logon på XP:
http://www.kandu.dk/dk/tip/8159

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-04 17:30

Det der farveflimmer tyder på en dårlig forbindelse mellem skærmkort og skærm!

Kommentar
Fra : eln

Dato : 16-06-04 18:33

tak til bjarneD vinduet er væk
hvor går jeg hen og tjekker forbindelsen mellem skærm og skærmkort

eln

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-06-04 20:49

Farveflimmeret kan skyldes en dårlig (knækket ledning) fra skærm til skærmkort, men det kan også være forbindelsen fra skærmkort til bundkort, åbn computeren (slukket) og fjern skruen der holder skærm/grafikkortet og pres forsigtigt kortet i bund i soklen og monter derefter skruen igen, som ikke må presse skævt på holderen. Den knækkede ledning kan tjekkes ved at bøje frem og tilbage i kablet (forskellige steder) fra skærm til grafikkort. Billedet skal enten blive bedre eller dårligere hvis fejlen ligger der.
Hvis ingen af delene hjælper kan du forsøge at geninstallere driveren til skærmkortet.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 16-06-04 23:08

jeg har lavet noget skidt , ville lige lave skærmopløsningen om fra 1024*768 til 1280*1024 som min win 98 kørte med på den fladskærm der nu er koblet på win xp , det ville den ikke rigtigt så satte jeg den til at genstarte , det resulterede i at jeg ikke kunne lukke computeren , gjorde det så på den hårde måde , tændte den igen og håbede at det nok var væk , det var det selvfølgelig ikke , den viser et vindue med et billede af 2 skærme , den første med et spørgsmålstegn med et kryds over den næste viser 1280 og 60 hz og så var der et gult advarselsskilt hvordan får jeg det lavet om igen musen virker ikke så jeg kan ikke komme ind i programmet , håber der er en løsning

mvh.eln

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-06-04 23:35

Har du forsøgt, at starte op i fejlsikker tilstand (F8)? Det er mange gange den bedste løsning når man har fået lavet noget der generer normal opstart. I fejlsikker tilstand kan man håndtere de fleste indstillingsmuligheder.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : eln

Dato : 17-06-04 09:39

er tilbage i min gamle skærmopløsning , musen virkede alligevel men vinduerne og skriften var så utydelig at jeg skulle gætte mig til hvad der stod ,var heldig , sprang en meter op i luften og havde ikke set at man skulle trykke ok inden 15 sekunder ,på den igen, men nu vidste jeg det kunne lade sig gøre
hvordan geninstallerer jeg skærmkortet ? flimmeret opstod da der var een inde og rode i dos ,så jeg er nødt til at genstarte

mvh. eln

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-06-04 12:54

hej !
du kan geninstallere skærm kortet sådan her:
1.find cden med driveren til skærm kortet - indstaller.
2.i kontrol panel klikker du på system,fanen avenceret deri enhåndtering.
find skærm kort klik på + og dobbelt klik på hardwaren navnet på dit grafikkort.vælg
opdate driver - vælg selv den driver der skal indstalleres - har disk- find driver placeren,ved geforce er det i mappen nvidea på dit c drev den ligger.eller kan du højre klikke på navnet til handwaren og vælge fjern - genstart så bliver den automatisk geninstalleret.
3.systen gendannelse -
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
vælg et tidpunkt før problemmet opstog (kan fortrydes).progemmer indstallere efter dette tidspunkt skal genindstallers.
der er sikkert flere men måske er der en der er ok.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 25-06-04 09:39

har endnu ikke fundet løsningen på flimmeret jeg lader spørgsmålet stå indtil jeg har fået løst problemet

mvh eln

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 15-09-04 08:21

Tak for svaret BjarneD.
havde glemt at jeg ikke havde lukket spørgsmålet, fik en prof. til at få computeren til at virke.

mvh. eln