/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Skabelon til rygmærke på brevordner
Fra : ahj
Vist : 20438 gange
20 point
Dato : 15-06-04 23:18

Er der nogen der ved hvor der findes en skabelon 5cm. bred og 11,5 cm. høj. Man skal kunne skrive vandret på højden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 23:28

Det skulle word vel kunne klare.
Jeg har office 2000, der mangler ikke noget
i den retning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 23:29

Serif Page plus 6 er også en mulighed.

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 15-06-04 23:32

Har du MS Word kan du bare lave en udvendig ramme i disse mål - ganske enkelt
MS Publisher ville nok være lidt mere "kreativ" at bruge - her er der designmuligheder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-04 23:35

Er brevordnere nu osse begyndt at gå med rygmærker?

Sorry det var totalt offtopic, tror jeg nok

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 23:37

Det er jo også muligt at lave noget i paint eller lignende
program. Hvis du ønsker et mere personligt rygmærke.
Husk at "Helles engle" er optaget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 23:49

Spøg til side.
Et mærke med baggrundsfarve, mønster eller ensfarvet,
laves ganske let.
Eks. den blå himmel med cumulusskyer, scannes ind.
Derefter tilføjer du tekst. I word justerer du størrelsen
ved hjælp af linialerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 23:52

Nu skal du altså ikke tage scanneren ud i haven for
at scanne en kopi af den blå himmel.
Tror ikke det bliver så godt.
Brug et billede til dette.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-06-04 00:07

Labels forhandlere har skabeloner til deres labelsark.
Men hvis du eks. laver dine rygmærker i word så kan du i gem som (F12) gemme dit arbejde som en skabelon og hente den til hver en tid.
Ellers er der jo publisher som er et ekstra program til office pakken.
Wordart er en del af office og den kommer frem ved >h-klik oppe i værktøjslinien>
tilpas>fanen kommandoer>kategori "indsæt" >næsten helt nede i kommandoer>
træk den op og slip på værktøjslinien (viser en lodret sort streg)
Med wordart kan du skrive i alle retninger.
Emesen.

Kommentar
Fra : pppeater

Dato : 16-06-04 00:43

tja, jeg laver mine egne i Excel hvor jeg har lavet ark-faner til de forskellige størrelser af ryg-etiketter. I tidernes løb har jeg haft skiftet printer nogle gange, og hver gang er jeg nødt til at fin-justerer størrelsen på cellehøjde og bredde nogle gange.

Mit råd til dig er således: Lav et regneark og tegn din egen skabelon. Jeg laver normalt et gråt/blåt felt foroven, hvor jeg skriver en slags kategori (f.eks. Økonomi, Aktier eller lign), så er mapperne nemmere/pænere at gruppere på hylder. til arbejdsbrug skriver jeg så mit anvn forneden på skabelonen.

Fidusen er jo, at du så kan printe præcis de rygetiketter du skal bruge, og så klippe dem til efterfølgende - husk at lave en ramme rundt om cellerne i Excel arket

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 20 point
Dato : 16-06-04 09:22

Ligesom pppeater laver jeg mine i Excel.

Jeg har lavet skabeloner til flere typer ringbind i samme regneark. Når jeg så skal bruge et rygmærke, så udfylder jeg det aktuelle, markere det, trykke "CTRL + P" og sætter markering i "det markerede".

Excel giver den fordel, at den ikke "rykker rundt" og f.eks. øger længden, blot fordi du kommer til at skrive for meget på en linie. I tekstbehandling sker der ofte ændringer i størrelsen, hvis du skriver for meget.

Hvis ringbindene er til regnskabsmateriale, så skriver jeg årstallet øverst - gerne kraftigt markeret, og i nederste celle skriver jeg til hvilken dato materialet skal gemmes (5 år):

Hvis årstallet står i celle A1 kan man skrive:

=+"Der er arkivpligt til 31.12."&VÆRDI(HØJRE(A1;4))+5

Grunden til det med højre er, at så kan man i celle A1 skrive noget mere, f.eks. "LØN 2004", "SKAT 2004" eller "BILAG 2004", og så vil nederste linie stadig vise korrekt arkivpligt dato.

Kommentar
Fra : larsanne

Dato : 16-06-04 09:50

Prøv på www.avery.dk

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 11-08-06 13:29

Tak for svaret Leo.pedersen.