/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Oversæt opskrift fra tysk-dansk.....
Fra : Mordex
Vist : 713 gange
139 point
Dato : 15-06-04 17:17

Hej.
Er der nogen der kan oversætte denne opskrift http://www.sitecenter.dk/brabus/tetamordex/view.nhtml?profile=tetamordex&UID=10011
Det er dét i de 3 blå rammer......

Mordex.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-06-04 17:56

1: læg bagepapir på et fad. sæt randform uden bund der på. Smelt smør og rør sammen med dejmaterialet. fordel jævnt i form og tryk det let sammen. Sæt i køleskab i 20 min. fjern derefter bagepapir og sæt formen tilbage på fadet. 2: Skær banan i skiver . pisk fløden stiv. Lav creme ved at blande m. mælk og piskes i 4 min. Læg fløde i formen , derefter ca 4 skefuld creme. Læg banan på og det siste af cremen. 3: skær hjørnet af pose med kirsebær og fordel det og lav mønster m evt. en gaffel. Sættes i køleskab min. 2 timer før servering

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 149 point
Dato : 15-06-04 18:11

1: Forberede tærtefad og berede bund
Dernæst lægger De bagepapir på tærtefadet og stiller den lukkede springform (Ø 26 cm) uden bund derpå. Smelt smørret i en lille gryde, tag gryden fra varmen, tilsæt blandingen til bunden og bland godt.
Kom massen i springformkransen, med hjælp fra en spiseske fordeles massen og trykkes let sammen til en bund. Stil bunden 20 minutter i køleskabet. Løsn og fjern så papiret fra bunden med hjælp af en kagespade, bunden forbliver i springformekransen på tærtefadet.

2: Berede belægning (må være fyldet).
Skræl bananer og skær i cirka ½ centimeter tykke skiver. Pisk fløden stiv. Kom blandingen til fyldet i en røreskål. Tilsæt kold mælk lidt efter lidt under omrøring med håndpiskeren på laveste trin, derefter piskes 4 minutter på højeste trin. Nu blandes det stiftpiskede flødeskum i med et piskeris. Omtrent 4 spsk. af cremen fordels glat på bunden. Læg bananskiver herpå, hold cirka 1 cm, af kanten fri. Kom den sidste creme på helt ud til kanten og glat den ud

3: Udsmykke kagen
Skær et hjørne af posen med den tilberedte kirsebær, fordel straks kirsebærmassen klatvist på cremen. Træk en gaffel således igennem at der fremstår et marmormønster. Rens eventuelt springformekransen med en bordkniv. Stil kagen mindst 2 timer i køleskabet. Før serveringen løsnes springformekransen med en kniv og fjernes.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 15-06-04 18:25

Tak for svaret SonjaAS...
Det var meget præcist

Mordex.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 15-06-04 18:41

Selv tak, kom gerne igen en anden gang.
Jeg er især glad for stjernerne.

Sonja

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-06-04 18:59

Jeg har en kage til, den der stracciatella nederst på billedet.
Hvis jeg ikke kan selv, opretter jeg et spørgsmål specielt til dig

Mordex.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 15-06-04 19:46

Det er helt i orden, jeg er kun glad for at hjælpe.
Jeg er dog mest på om dagen, går som regel i seng omkring kl 22, og kommer så igen ved titiden næste dag.

Sonja

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-06-04 19:47

Det skal jeg huske

Tak igen