/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gearkasse støj
Fra : minila
Vist : 755 gange
50 point
Dato : 14-06-04 22:31

Min gearkasse på min Mazda støjer meget, når bilen bakker. Der er intet unormalt at høre ved fremadkørsel. Har nogle et bud på, hvad problemet er, samt et bud på hvad det koster at ordne?

minila

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-04 22:45

Det er normalt at gearkassen støjer mere når du bakker, men hvis det er pludseligt opstået, så er der selvfølgelig noget galt. Lige hvad det måtte være er svært præcis at svare på. Men det kunne jo være et leje.
Det oftes billigere at finde en anden (brugt) gearkasse end at begynde at reperere på den gamle...ikke fordi det er så dyrt i res.dele men et værksted tager sig godt betalt for at demontere gearkassen og samle det hele igen.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-04 22:49

Slidt gearkasse. Hvis det kun er støjen syntes jeg du skal leve med det.
Skift evt. olien så du får spåner og andet skidt ud.
Reparere gearkasser var noget man sjældent gjorde da jeg for 20 år siden var mekaniker, fordi arbejdslønnen er dyr og det er reserv edelene så sandelig også da man sjældent kan nøjes med at skifte en enkelt del på en slidt gearkasse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 23:12

I gamle dage fiksede vi det med nogle strimler nylon fra en skjorte.
Støjen forsvandt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 23:32

Er det en Mazda 626 - så er det en led gearkasse at skille/reparere, men god når den virker.
Emesen.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 15-06-04 19:55

Enig med "pallenoc"
/steen b.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-06-04 21:22

En gang for mange år siden, så havede jeg en ulyd i min gearkasse, Jeg stoppede en banan ind i den og ulyden forsvandt, så solgte jeg bilen. Men jeg vil ikke anbefale andre at gøre det.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 20-06-04 22:10

Tak for svaret pallenoc.