/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
letigen - med nyt navn
Fra : anette11
Vist : 6100 gange
50 point
Dato : 14-06-04 21:39

Hejsa
Jeg læste for få dage siden en lille artikel i MetroXpress eller Urban, at der er kommet en hjemmeside hvor man kan købe et produkt svarende til letigen - det hed vist lebigen. Produktet kan købes (på lovlig vis) uden recept og via en hjemmeside jeg fik bare ikke fat i hvad den hed. Jeg tabte mig for nogle år siden næsten 18 kg med letigen - jeg tog kun en halv pille om dagen, men havde alligevel et ubesværet kurforløb, jeg holdt vægten i meget lang tid efterfølgende - så please lad være med at sige alt det negative om letigen - jeg har læst en del om det - risikoen er jo trods alt min egen.
mvh Anette11

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 14-06-04 21:41

Du mener at bare fordi det hjalp dig, så skide være med at
andre risikerer helbred og liv.

Kommentar
Fra : Signepigen81

Dato : 14-06-04 21:50

Og dit spørgsmål er? Selvom jeg kendte navnet på den hjemmeside, ville jeg aldrig skrive det her - det er dødsens farligt, det stof det er lavet af!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-06-04 22:02

Hvis det gik ud over dit helbred, ville du med samme sind sige
at risikoen var din egen?
Jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-04 22:18

Pillerne købes ikke uden recept. Man skal svare på nogle spørgsmål på hjemmesiden. En græsk eller spansk læge udsteder så en recept. Læger som ikke kender patienten.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-06-04 22:22

Kender ikke siden, men hvis, ville jeg gøre alt for at få den lukket. Koldt og kyniske lige som de der fremstiller dette dødsensfarlige stof. Egen risiko??, den må du længere ud på landet med.
Der findes andre og betydelige bedre metoder til at tabe sig på, motion, motion og atter motion.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-04 22:36

Nu har jeg lige læst lidt mere om de piller. Den 11. juni blev det ulovligt at indføre pillerne til Danmark fra Sverige. Det samme gælder hvis man bestiller dem over nettet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-04 22:40

Jeg fatter ikke, du vil sætte helbred og liv på spil for nogle pillers skyld. Du kan da bare tabe dig ved at skrue ned for sukker og fedt og op for motionen!! Hvis du ikke kan/gider motionere, kan du melde dig til vægtkonsulenterne, så behøver du ikke røre en finger for at tabe dig. Når du følger deres plan til enden, tager du heller ikke det hele på igen og så lidt til, som man gør med pillerne.
Hvordan kan du få dig selv til at støtte er firma, der er så totalt ligeglade med andre menneskers helbred og liv??? Tænk på, hvor mange der sidder i kørestol, ligger som en grøntsag eller ligger i graven på grund af de piller. Bare de tjener nogle penge, så skidt med at andre bliver syge, handicappede eller dør. Selv om du er sluppet godt fra dem en gang, er der ingen der siger, du gør det igen. Jeg har også fået dem engang - uden at dø af dem. Men det tror jeg ærlig talt kun var fordi jeg stoppede, da jeg havde taget dem en dag. Hjertet hamrede, så det var ved at ryge ud. Hvis du har bare en smule til overs for dig selv og dine venner/familie, så hold dig LANGT fra dem. Risikoen er ganske vist din egen, som du skriver, men sorgen over dig hvis du dør, den er ikke din, men din families og dine venners. Og hvis du bliver en grøntsag, så mærker du heller ikke noget til det. Men hvis du "kun" bliver handicappet, vil du fortryde til dine dages ende, at du tog de skide piller. Og samtidig være en byrde/udgift for samfundet. Det lyder koldt og kynisk, men det er jo sandt. Jeg ved det, for jeg bruger selv kørestol. Bare den koster omkring 100.000 kr. Og så kommer alt det andet oveni. Samt afmagten hos dine nærmeste.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-06-04 22:43

Hvad vil du bruge det tjekkede slanke image til hvis du ender med, at ligge som grøntsag efter en hjerneblødning.
Ikke et skræmmebillede, men FAKTA.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-04 22:57

Det er kun tilladt for danskere at købe lægemidler i andre EU-lande, hvis lægemidlerne er lovlige i de pågældende lande. Derfor har Lægemiddelstyrelsen bedt de svenske lægemiddelmyndigheder, Läkemedelsverket, oplyse, om xxxxxxx er lovligt i Sverige.

Läkemedelsverket har i dag oplyst, at xxxxxxx absolut ikke er lovligt i Sverige, uanset hvad forhandlerne af produktet oplyser på deres hjemmesider på internettet. Det er Läkemedelsverket klare opfattelse, at xxxxxxx ikke er et lægemiddel, og at forhandling af produktet er ulovlig.

Konsekvensen heraf er, at det ikke er tilladt for danskere at købe xxxxxxx via internettet, fx fra apoteket, og får det tilsendt fra Sverige

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-06-04 23:05

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves !!! Hvornår blev du tung igen ????? Det er jo kun noget midlertidigt åbenbart Jae undskyld udtrykket men" Let røven og dyrk noget mortion" det der pilleri er jo grænsende til narkomani som også er med livet som indsats .
Jeg er jo kendt som en stor Googlefan men en sådan side ville jeg aldrig hjælpe nogle med at fimde
Med håb om at du evt.blev klogere
Sune

Kommentar
Fra : anette11

Dato : 15-06-04 08:19

Hej igen til alle jer der er kommet med diverse meningstilkendegivelser - det er vist aldrig nogen skade til at høre andres holdninger - jeg viste noget om letigen - men langt fra alt - tak for alle jeres svar - jeg ville gerne give jer alle sammen point hvis jeg kunne - i dag vil jeg gå ud og købe nogen løbesko...
kh Anette11

Godkendelse af svar
Fra : anette11

Dato : 15-06-04 08:24

Tak for svaret Teil.

Jeg har en blodsygdom, hvor det nok ikke er specielt gunstigt at tage på i vægt - jeg vurderede at den risiko der var ved letigen var lavere en den risiko jeg lever med i det daglige... meget egoistisk - sorry at man nogen gange ikke tænker i større perspektiv - først blev jeg lidt sur over dit svar - men jeg har forstået pointen - og som jeg afsluttede vil jeg nu købe et par løbesko og bruge den naturlige vej - i virkeligheden bør jeg faktisk være glad for at jeg har denne mulighed
kh Anette11

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-06-04 08:24

Anette det er et fornuftigt træk
start nu op i det små og husk at strække ud bagefter så du ikke får krampe i benene
Hav en god dag og man skal ikke være bange for at løbe hovedet mod en mur .....Hvem sir' at muren holder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-06-04 08:29

Velbekomme anette11
Det kræver kun en rask spadseretur, du behøver ikke løbe 10, 20 eller 30 km.
Det vigtigste er at man bliver forpustet, det sætter gang i kredsløbet.
pøj pøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-06-04 10:11

Hej Anette!

Det lyder rigtigt, det du nu vil i gang med.
I stedet for et par løbesko, skulle du måske overveje at købe vandrestave i stedet for. Du kan forbrænde fra 20-40% flere kalorier end ved normal gang.
Her kan du læse mere om stavgang http://www.go-motionshop.dk/shop/default.asp?ProductID=714

Hilsen ans