/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
PC-headset, WIN98, OPTi-MPU401 - mic vir~
Fra : bne
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 14-06-04 20:37

Jeg har en ældre pc, 200MHz, WIN98, og med et OPTi MPU410 lydkort. Har lige købt et Labtec headset, men kan ikke få mic'en til at virke....
Nogen gode bud ???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 20:40

Gå ind og check dine lydinstillinger! Dobbelclick på lyd ikonet! Er din mic sat til? Er der boost på?

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-06-04 20:46

Mic'en ER sat til - men jeg har lige fundet ud af at headsettet virker på en anden pc. Så jeg står nok med et defekt lydkort...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-04 20:48

Du skal ind under under indstillinger > egenskaber og indspilning og se om mic er slået til der!

Kommentar
Fra : bne

Dato : 14-06-04 20:56

Mic ER slået til der - men i feltet 'Marker' er der et flueben, som jeg ikke kan slå fra.....
Microfonen kommer kun med i panelet 'mastervolume', når jeg går ind under 'indstillinger' og vælger 'egenskaber' og vælger 'indspilning' - - og så er der kun microfonen.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 14-06-04 21:40

Nogle gange skal du rokke lidt med stikket, det er tit det ikke skal helt i bund, men trækkes 2 mm tilbage.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 15-06-04 08:23

kan du høre lyd med dine højtaler

Godkendelse af svar
Fra : bne

Dato : 15-07-04 08:34

Tak for svaret pallebhansen.