/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bootbar Drive Image CD-set
Fra : Brassovitski
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 13-06-04 15:13

Hej
Er der nogen derude der ved hvordan man laver et sæt CD's med Drive Image 7.0? Jeg kan sagtens lave et image og brænde det, men ifølge manualen til drive image skal man boote fra Drive image CD'n og så køre et speciel restore program. Kan man ikke istedet lave et sæt bootbare cd's?? Jeg har på fornemmelsen at dette er et svært spøgsmål og 200 point vil blive givet til et kvalificeret svar, men det skal hunde mig være et godt svar.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-04 15:16

Du skal lave dit image direkte til din brænder
Emesen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 15:19

Hej emesen
OK det er jeg klar over. Men det brændte image kan så vidt jeg ved kun genetableres ved at reboote fra drive image CD'n. Pointen er jo at kunne boote fra cd'erne og så genindlæse det hele uden at Drive image skal være installeret.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-04 16:27

Jeg bruger ikke denne funktion, med direkte image på CD men har kun set at man kan.
Men du kan jo "køre" Drive Image fra disketterne (som du lavede ved indstallation)
Disse disketter kan "køre" på de fleste comp. Det har jeg prøvet med at overføre XP til en helt anden type comp bare for sjov. (for det må man jo ikke)
Men jeg vil finde DI 7 og hvad den siger om direkte image på CD.
Emesen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 18:13

Hej emersen
Disketter???? Da jeg installerede Drive image ver 7.0, blev der ikke foreslået noget med disketter.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-04 19:15

Jo og det kaldes rescue disketter. 2 stk.
De kan stadig laves - boot disk builder
(jeg kan ikke finde DI 7.0 som ligger på en af mine HD skuffer, men jeg har set det i DI 2000)
Det er også muligt at den kommer hvis du genindstallerer.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 200 point
Dato : 13-06-04 19:57

Da du har programmet er det ikke ulovligt at sende disketter til dig over nettet.
Så hvis du lægger en mail adresse eks. abc()mail.dk sender jeg dem til dig () = @
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-06-04 08:50

Tak for svaret emesen.
Hej tak for tilbudet! Det varer nok nogle dage inden jeg skal have lavet et image, min HD ståd af, for et par dage siden. heldigvis nåede jeg at få lavet en brugbar backup, og der var stadig garanti på disken. Men da jeg jo skal have hele maskinen genetableret tager det nok nogle dage. Min maskine er en IBM Netvista med en 80 GB HD. Det er jo lige nu det havde været rat med et image bare lige til at lægge på, og så bare køre videre. Foreløbig tak! Jeg må nok igang med at læse manualen til Drive image grundig igennem.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-06-04 16:00

Hvis du lige i starten laver en lille partition, med eks. w98 og lægger DI på den så går det hurtigere med genoprettelse/backup. Drive image kører hurtigere i windowstilstand. Og det kan den bedst i en anden partition.
Og det bedste ville så være en bootmanager til at skifte i opstarten.
Den hurtigste backup-metode er:
C:\> styresystem
D:\> programmer
E:\> data/dokumenter
F:\> image filer evt. på HD 2 (så bliver den D:)
Emesen.