/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB og Netindgang
Fra : KaVAkandu
Vist : 396 gange
150 point
Dato : 13-06-04 13:54

Hej.
Jeg har en Medion komputer samt 2 andre, som alle har USB og selvfølgelig netindgang.
Når jeg slukker dem sker der dette, at dioderne på min router der hvor Medion er tilsluttet og USB som er tilsluttet Medion bliver ved med at lyse, mens de andre 2 lukker helt ned, (altså ikke lyser), hverken på router eller USB.
Jeg har sprugt hos Compuware (Medion Service Center) og de siger at dette er helt almindeligt, men der er jo også spænding på, jeg har tv/radiokort med fjernbetjening (radio) og der kan jeg måle spænding.
Ikke noget med at jeg sætter den i dvale, jeg vil have den slukket, men dette kan kun lade sig gøre på hovedafbryderen på bagsiden.
Hvis der er nogen /nogle der ved lidt om dette betaller jeg gerne for det.

Mvh. Karsten Almlund

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 14:13

Som Medion service center siger, er det helt normalt.
Du kan jo rykke stikkontakten hvis det generer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 14:15
Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-06-04 15:01

Jeg må jo konstatere at dette ikke føre til noget "måske", men hvem fanden vil have en komputer der bruger strøm når man slukker for den, eller laver noget andet, så lad være med disse dumme svar.
Jeg har nu i ca. 30 år haft sådanne makiner, så hvis der bare var en der kunne fortælle mig hvorfor og ikke "at sådan er det bare".
For der er ikke noget der bare er "bare".
Så hvis der er en der har en meget god forklaring eller hjælp så er der masser af point.

Mvh.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 15:15

Dumme svar eller ej, ved du hvor meget der står på standby i dit hjem.
Læs så lige på linket om strømskinnen, den er konstrueret netop til
mennesker som dig.
Havde du tænkt dig et indgreb i computeren? det ville koste mere end
du sparer på elregningen.
Brug din forstand, hvis du har nogen.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 13-06-04 15:28

Det kan godt være at der bliver troet at der er Khw. det drejer sig om, men det er det ikke, jeg mener at der er noget ivejen med maskinen så derfor dette fra min side.
Til Teil jeg var ikke personlig før du blev det så lad være med dette.
Vore IQ ligger måske meget ens. prøv MENSA

Mvh.KaVA

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-06-04 15:32

Hvorfor tror du ikke på Medion de er prof.
Jeg har selv benyttet mig af deres viden og tvivler
ikke på deres ord.
IQ kan ikke bruges til ret meget, sundt fornuft kan.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-06-04 15:42

Medion har nok wake up på Lan sat til i bios? Alle computere med atx (til forskel fra AT) strømforsyning er på en vis måde standby selv om man har lukket dem helt ned indenfor windows! Det er jo en fordel hvis man bruger fjernsupport fra f.eks sin arbejdsplads, at man så kan starte den op udefra! Endvidere kan der være forskel på den måde netkortene er indrettet på!

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 13-06-04 19:00

KaVaKandu - al ros til dig for at du er med i MENSA.
Det er folk som dig vi har brug for, men det der glæder mig mest er at du er i stand til at holde hovedet koldt.

Desuden mister MENSA nere og mere sin betydning (læs: prestige) i og med at T. Armstrongs Multiple Intelligence teori vinder frem.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-07-04 13:34

Nu har jeg købt en elspareskinne som den du anbefalede Teil, men det virker jo ikke, da den ikke vil slukke, lige gyldig hvad jeg gør i BIOS og MEDION Service kan ikke give et fornuftigt svar, så jeg prøver her igen.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 13:38

Det kunne tyde på et bundkort eller bios problem!! Du kan jo først prøve med at sætte din bios til default eller factory settings, og hvis det ikke hjælper så prøv at opdatere bios!

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 21-07-04 13:42

Er det fornuftigt under garantiperioden. (altså at opdatere)
Alt det andet har jeg prøvet, men nej den vil det ikke.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 21-07-04 13:47

Hvis du gør det ordentligt og følger vejledningen skulle der ikke ske noget ved det! Noget andet er at der findes en usb patch til winxp på windows update. Der kunne jo ikke ske noget ved at installere den først, selvom jeg ikke tror det løser problemet!

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 23-07-04 16:42

Tak for svaret tedd.
Du havde helt ret det gik ikke