/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Udannelsessystemet 80erne - marketing
Fra : CIF
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 11-06-04 17:03

Hej læser.

Jeg er ved at indsamle information om uddannelsessystemet fra 80-00. Jeg er lidt i tvivl om nedenstående, så jeg håber nogen kan huske systemet fra dengang.

Når man i firserne ville arbejde med marketing og har afsluttet niende klasses eksamen - hvilken skolevej fulgte man så?

Niende klasse afsluttedes i 1980-81.

På forhånd tak.

CIF

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 60 point
Dato : 11-06-04 17:18

En decideret marketinguddannelse vil jeg betegne som værende cand.merc i afsætning.

Dvs. en gymnasial uddannelse (student,HH,HF) efterfulgt af et 5-årigt studie på Handelshøjskole eller universitet.

Kommentar
Fra : CIF

Dato : 11-06-04 17:39

Kanon!!! - Men jeg havde fået den opfattelse, at cand.merc først blev udbudt som uddannelse senere end 1980?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-06-04 17:45

Nej, det er langt tidligere den oprettes.

Alternativt kunne man have en praksis, ganske vist med en gymnasial baggrund og oven på hvilken, man tog en HD, som er en fireårig aftenskoleuddannelse. Det var det, som var muligheden før cand.merc.

En knap så høj uddannelse som også kunne indeholde marketing, var en 10 kl. + en merconomuddannelse, som var/er en kortvaring aftenskoleuddannelse.

Godkendelse af svar
Fra : CIF

Dato : 11-06-04 17:56

Tak for svaret qfha.
Det er meget flot. Tak for hjælpen og god weekend!