/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Dell bærbar køb
Fra : Jarlusk
Vist : 304 gange
50 point
Dato : 11-06-04 13:32

Jeg er lige ved at købe en dell inspiron. Såå var det bare, at jeg lige ville høre, om det er en dum idé, eller om der er andre, der har bedre forslag. Minimum 16.000 kr.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-06-04 13:43

Jeg har en Dell Inspiron, som efterhånden er 3 år gammel, den virker upåklægeligt og jeg har ALDRIG haft problemer med den.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 11-06-04 13:57

Jeg vil anbefale Acer, de har bedre service synes jeg!

Og bedre priser

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-06-04 13:59

Martin... Nu kender jeg desværre ikke Acers service, men har du prøvet begge dele?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 11-06-04 14:05

Har en ven med dell ( stationær ), men det burde være samme service, men jeg vil jo ikke sidde og love noget

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 11-06-04 14:16

....dum idé? hvad mener du? ydelsesmæssigt, servicemæssigt, prismæssigt? eller noget helt 4.???

alt i alt er en inspiron en god puter, og dell har god service....ydelsesmæssigt ligger de i den dyre ende, men det er jo også mærkevare, og det er MEGET bedre end fx. at købe IBM, hvis du tager den meget med, det gør du nok eftersom du vil have en bærbar...! ville jeg ikke købe en Acer, da de falder fra hinanden!

men hvis du bruger den mest derhjemme, og altid har den i putertaske når der er "med i byen" er Aver et udemærket alternativ!!

men vi mangler stadig nogle punkter fra dig, (det skal den kunne, jeg forlanger DEN service osv.)

Kommentar
Fra : magin

Dato : 11-06-04 14:42

Er til daglig IT-supporter på skole, hvor alle har bærbare!! Min erfaring er at Dell produkter er svingende i kvalitet og ofte bliver sendt ind til rep. Hvis jeg skulle brug så mange penge på bærbar ville jeg tjekke www.zepto.dk - husk ikke at bestille online, man kan altid husle sig til taske og tv-kabel over telefonen!!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-06-04 15:52

Dell eller IBM det er toppen af laptop

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 11-06-04 20:15

Tja Dell giver helt klart en god 'value for the money' - altså det er brugbart i forhold til hvad du får for de penge som du betaler - men kvalitet det er det ikke. Hvis du derimod er på udkig efter noget 'solid håndværk' så skal du kigge efter high-end laptops fra HP, IBM og Toshiba. Det er de eneste producenter som stadig laver "kvalitetsprodukter" i modsætning til samtlige andre producenter som fokuserer på hvor meget der kan puttes i billigst muligt. Du skal dog være opmærksom på at disse tre producenter OGSÅ laver low-end produkter. For 16.000 skulle det nok være muligt at få fingre i en high-end laptop som oser af kvalitet - prøv at tjekke www.laptops.dk som plejer at have nogle gode tilbud.

Se efter Portégé og Tecra her:
http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/frameset?shop=1&url=/products/models.html

Se efter R, T og X
http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/

Se efter hvad der dækker dine behov
http://www.hp-expo.com/dk/dan/commercial/notebooks/entry.html

Kommentar
Fra : Jarlusk

Dato : 12-06-04 10:43

Jeg skal mest bruge den til film, musik, spil og skoleopgaver. Servicen skal være ok, men det er mere kvaliteten og ydelsen, jeg går efter. Jeg synes også, den her compaq Presario R3057EA ser ret god ud, men dells bærbare er kraftigere, men det er måske ikke, det man skal gå efter?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 12-06-04 12:00

Hvis du skal bruge den til spil så er Dell bedst, men hvis du kun skal lave design og tekst så er Acer bedst!

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 12-06-04 13:45

inspiron...