/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Undgå udskrivning af headers i Office 20~
Fra : piglet
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 09-06-04 23:20

Hejsa

Er det muligt at undgå udskrivning af headers (til,fra, emne etc.) i Offfice 2003 Outlook?
Jeg skal bruge det til et firma program som udskriver ordre, men det er absolut nødvendig for at kunne behandle disse ordre i det næste program, at printet ikke indeholder nogen former for headers.
Jeg har prøvet frem og tilbage og søgt på nettet, men kan ikke finde nogen løsning :/

Evt. en ide til et andet mail program hvor dette kan lade sig gøre?

På forhånd tak

Søren

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-06-04 00:14

Hvad med at kopiere indholdet - evt. til word, så undgår du headings'ene.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 10-06-04 00:17

Nej, duer ikke. Outlook er sat til at printe alle mails med bestemte subjects og/eller andet til at identificere det med (ved hjælp af filtre i outlook), så de bliver printet efterhånden som de kommer ind.
Skal bruge en løsning hvor det foregår automatisk som nu, bare uden headers.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 10-06-04 09:41

Den her relaterer sig til OL 2000, men det er nok noget af det samme? Det er langt tid siden, jeg selv har skullet gøre det, men det var vist samme måde, jeg fandt ud af det på...
http://support.microsoft.com/?kbid=195963

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 10-06-04 13:10

Så vidt jeg kan se på det link, så kræver det at man skal ind og manuelt rette hver enkelt mail..

Det skal stadigvæk være noget der kan foregå automatisk.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 10-06-04 13:41

Nu ved jeg ikke, hvordan du har sat den til at udskrive hver mail automatisk, men findes der ingen indstillinger der, hvor du kan tilføje indstillinger fra linket? (jeg skulle kun gøre det på en mail, men som sagt, det er lang tid siden;)

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 10-06-04 13:50

Som sagt så er programmet sat til at udskrive mails med bestemte subjects via et filter. Fuldstændig som man kan sætte et filter til at sortere mails til forskellige mailboxes eller til trash. Og nej, der er ikke mulighed for at rette udskrivningen ved brug af filters.

Mvh.

Søren

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 10-06-04 13:53

ok, jeg havde ikke lige set den med filteret - men så kan jeg desværre ikke hjælpe dig....held og lykke med det alligevel,
Hondaen

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 19-09-04 12:30

Hej

Er problemet stadig ikke løst?

Det kan sandsynligvis lade sig gøre, ved at have et Word dokument (m/makro) til at teste indbakke hvert 5. min eller hvilket interval, der ønskes. Hvis det er en ordre - kan udskrivningen ske i et Word dokument - eller i en tekstfil - således at det udskrevne kun omfatter, hvad der er anført i mailens "body".

Hvor omfattende er filtret?

Hvordan videreføres data til det næste program? - siden det er udskriften, der skal være uden "header-data".

MVH