/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
batteri til bærbar.
Fra : fredag
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 09-06-04 15:30

Mit batteri til min bærbare computer gør ikke andet en at aflade. Jeg kan lade den fuldt op og så snart jeg kun kører over batteriet, er den allerede afladt igen. Computeren er kun 2,5 år gammel, så kan batteriet allerede være så slidt til der skal et nyt til eller kan man gøre noget andet ????

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 09-06-04 15:42

jeg kender ikke så meget til batterier til bærbare, men jeg ved at til f.eks. digitalkameraer siger man at et genopladeligt batteri har en levetid på omkring et par år - men selvfølgelig mere hvis man ikke bruger det så ofte. Så måske trænger det til udskiftning?

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 09-06-04 15:43

det lyder som et nyt batteri, det har ikke noget med alderen at gøre, det kan sagtens skyldes, at du har "sjat" ladet og på den måde har fået fyldt batteriet op
Kan naturligvis også skyldes en defekt i batteriet, men mit umiddelbare bud er et nyt batteri ~ men lur mig, om der ikke fra andre Kandu´er kommer mange gode bud

mvh

krakgt

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-06-04 15:44

Det kan sagtens passe at dit batteri opfører sig sådan efter 2½ år.

Et nyt batteri koster et sted imellem 500 - 800,- kr. og kan med stor sandsynlighed kun skaffes som orginal batteri.

Accepteret svar
Fra : Hondaen

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-04 16:58

På min bærbare kan man kalibrere batteriet, under "programmer - utilities - battery optimizer" - måske du kan prøve det - men umiddelbart er det en god idé ikke at bruge batteriet, med mindre det er nødvendigt, for som de andre siger, så har et batteri en begrænset levetid - måske på omkring 200-300 opladninger, hvilket jo ikke er så meget - og det er bare nogle sure penge at bruge på et nyt;(
Mvh Hondaen

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 10-06-04 08:44

Tak for svaret Hondaen.