/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Automatisk opstart af programmer i xp
Fra : nikolajg
Vist : 683 gange
70 point
Dato : 09-06-04 14:50

Hej.
Hvor og hvordan får man xp til at opstarte et program automatisk hver gang man starter/ logger på windows?
Hvis der er flere brugerkonti, kan man så få et program( fx en firewall) til at opstarte i alle konti??
Fx starter min Sygate firewall kun på min brugerkonto og ikke den anden konto der er oprettet
Mvh Nikolaj

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 09-06-04 15:00

I sytem tray højreklikker du på ikonet og vælger options.
Der skal du sætte et flueben ufor Automatically load Sygate Personal Firewall at startup.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 09-06-04 15:02

Højreklik på program-ikonet, og vælg "fastgør til menuen Start". Derefter vil programmet starte automatisk sammen med windows.

Jeg ved ikke, om der er nogle muligheder for, at få det til at virke på alle brugerkonti.

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 09-06-04 15:03

Du skal gå ind i denne mappe:
C:\Documents and Settings

der skal du vælge den bruger hvis mappe du vil ændre, gå derefter ind i menuen start/programmer/start og læg genveje herind til det program du vil have til at starte op automatisk.
Der er en mappe for all users og her lægger du de genveje du vil have til at starte for alle brugere.

mvh
Sonja

Kommentar
Fra : nikolajg

Dato : 09-06-04 15:40

Hej Andreas.
Jeg tror dit tip er det jeg skal bruge, men hvor finder jeg systemtray?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 15:41

Hvis du installerer et program som administrator kan du naturligvis vælge at programmet skal installeres i alle brugerprofiler!

Kommentar
Fra : nikolajg

Dato : 09-06-04 16:22

Hører gerne fra Andreas igen eller andre der kan forklare hvor jeg finder system tray jvf Anreas´indlæg
Mvh Nikolaj

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 09-06-04 16:26

prøv at kigge blandt ikonerne nederst i højre hjørne. Der ligger ikonet for din firewall formentlig. Alternativt kan du også finde den igennem start menuen.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 09-06-04 16:28

systemtray er proceslinien - "bundlinien" når du har skrivebordet foran dig.

Accepteret svar
Fra : Andreas1982

Modtaget 70 point
Dato : 09-06-04 18:00

Som paulus1 skrev er det de ikoner der ligger yderst til højre - udfor "start".
Sygate Firewall ligner to pile der peger mod hinanden i en cirkel....

Dette er selvfølgelig efter at du har startet programet manuelt... ;)

Hvis der er mere du vil spørge om kan du fange mig på msn - bare tryk på mit navn og så kan du se min mail.

MVH
Andreas1982

Kommentar
Fra : nikolajg

Dato : 10-06-04 04:15

Ok. Tak til alle. Jeg synes dette forum er cool
Mvh Nikolaj

Godkendelse af svar
Fra : nikolajg

Dato : 10-06-04 04:15

Tak for svaret Andreas1982.