/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Printer/scanner på printserver
Fra : larso
Vist : 461 gange
100 point
Dato : 09-06-04 14:02

Jeg vil købe en HP5550 kombineret printer/scanner/fax, som har USB tilslutning. Jeg vil gerne tilslutte printeren direkte på mit LAN, så jeg kan printe fra flere PC'ere uden at starte en bestemt PC.
Det regner jeg med at kunne gøre med en printserver, men kan jeg så også bruge scanneren?

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 09-06-04 16:44

Umiddelbart kunne vi ikke bruge scanneren på vores HP multifunktionsmaskine via netværket, og var igennem en masse mennesker hos HP for at spørge, da de åbenbart dårligt nok selv vidste det. (Har dog ingen printserver). Jeg kan godt forstå du spørger, men omvendt skal man normalt være ved siden af scanneren, for at lægge scanningsmaterialet ind i den, så der er ikke så meget sparet ved at have den på et netværk;) Har i de firmaer, hvor jeg har arbejdet også kun oplevet at scannere var tilknyttet én bestemt computer, selvom alle var på netværk, så det er der måske en god grund til. Men du kan da altid spørge HP, de svarer nogenlunde hurtigt via mail er min erfaring.
Mvh Hondaen

Accepteret svar
Fra : wilsonweb

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-04 23:14

Det kan ikke lade sig gøre, fordi man ikke direkte (bidirekt) kan føre kommunikation med scanneren. En almindelig printer kan ikke sende svar tilbage til den computer der "spørger" via netværk, da printeren ikke kender returvejen. En printserver vil heller ikke kunne løse opgaven, for den kun er bindeled imellem LPT-udskriften og netværket. For at scanne via netværk skal man bruge en scanner med indbygget RIP, som er en slagt server, da denne så via dens egen software kan sende besked/pakker retur til "spørge-computeren".

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 24-02-05 12:49

Vil du lukke spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : larso

Dato : 24-02-05 22:40

Tak for svaret wilsonweb.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 25-02-05 11:57

Velbekommen og selv tak!