/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
røvrendt på QXL
Fra : tiemaster
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 08-06-04 23:41

Hej... ville lige om der er nogle der kan hjælpe mig. jeg har vundet en aktion på QXL og betalt min varer (739 kr) men får vist ik min varer det er nu 3 uger siden og der bliver ikke svaret på mine mails eller tlf opkald.. Er der noget man kan gøre?????navnet på sælgeren er i øvrigt MAXPRICE så lad være med og handle med dem.........

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-06-04 00:00

Betaling med Visa/Dankort ??

Så gå til din bank, og kræv pengene tilbage
http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/net-tjek-for-forbrugere/2/hvis-der-alligevel-er-gaet-noget-galt/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 09-06-04 00:03

jeg har ik betalt med dankort........

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-04 00:19

Hejsa
Jeg har oplevet noget af det samme, det jeg gjorde var at jeg flere gange mailede/ringede til sælger uden tilbagemelding.
Da jeg mailede til qxl om hvad jeg skulle gøre fik jeg det råd at jeg skulle skrive til sælger at havde jeg ikke modtaget min vare inden en dato fire dage efter kl. xx ville jeg politianmelde ham.
Det gjorde jeg så. Derudover advarede jeg mod sælger på qxl, forum og jeg sendte en kopi, af alle de mails jeg havde sendt til sælger, til qxl og jeg gav sælger en negativ karakter hvor jeg skrev jeg ikke havde modtaget varen.
Derefter modtog jeg langt om længe min vare og sælger blev udelukket fra qxl, da han havde fået flere dårlige karater.
Så mit råd er send ham en mail at hvis du ikke har modtaget din vare inden 4 dage kl. 15 f.eks vil du politianmelde ham ( og gør det hvis du ikke får varen) og fortæl ham i din mail at du vil advare andre mod at købe hos ham i qxl's forum.
Håber det lykkedes for dig at få varen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-06-04 13:04

Nu skriver du at du ikke har betalt med dankort. Har du brugt andre kreditkort til købet, og kan du nå at annulere overførslen af pengene??

Men ellers gør som grausen foreslår, der er ikke andet end den barske metode tilbage, hvis sælger har fået pengene. Og du skal ikke tøve et sekund med at anmelde vedkommende.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-06-04 07:07

Hejsa igen
Hvordan gik det?
Jeg er da lidt nysgerrig, for at vide om du fik din vare

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 16-06-04 09:35

hej grausen.. nej har stadig ik fået min vare. men har meldt ham til poliet for bedrageri.. politiet siger at jeg bare skal gå ned i banken og få pengene igen så det må jeg jo gøre. Er faktisk på vej nu så jeg krydser fingre.... ha en god dag.

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 16-06-04 09:40

Tak for svaret grausen.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 16-06-04 10:50

Hejsa
Jeg håber det lykkedes for dig, har du prøvet at kontakte qxl,så sælger kan blive udelukket?, så det i det mindste får konsekvenser for ham

Kommentar
Fra : singlepigen

Dato : 23-06-04 18:56

Hejsa
Jeg har problemer med samme sælger og har også anmeldt ham...Jeg har bankoverført pengene- så hvordan skal de bare kunne føre dem tilbage ????? Jeg har nu fra sælger modtaget en mail - at jeg få mine varer i næste uge- men det gar jeg jo ventet på siden maj...
Han er udelukket fra Qxl...men hvad med vores penge ???

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-06-04 08:09

hej singlepigen jeg har os meldt ham til politiet så vi kan are håbe.. politiet siger at man kan få pengene tilbage af banken de trækker dem bare på hans konto igen.. prøv og læs forbrugerstyrelsens hjemmeside....