/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Babyslynge og barnevogn!!??
Fra : annettemor
Vist : 556 gange
200 point
Dato : 08-06-04 19:36

Hej..
Er der nogen er kender til babyslynger???
Hvad er jeres erfaringer??
Vi er også ved at snakke om en ny barenevogn - men hvad skal vi vælge?? Odder, Emmaljungal eller brio.... Håber i kan hjælpe mig.
Hej fra Annette

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 08-06-04 20:53

babyslynger???
Du mener jo nok en bæresele, det er en rar måde at transportere/være sammen med sit barn på.
Med hensyn til barnevogn, kan jeg kun sige, lad tegnedrengen bestemme, for barnet er ganske ligeglad.
Mvh. halvdum

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-06-04 21:03

Undskyld jeg lige spammer tråden, men jeg har en besked til Halvdum

Kig lige ind på denne tråd
http://www.kandu.dk/dk/spg/41433 der ligger 50 point til dig og venter..

Vil da lige tilføje at jeg giver Halvdum ret mht. barnevognen, og mht. bæreselen så skal I sørge for at den er godkendt .....og tillykke med familie forøgelsen

// Toupie

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 08-06-04 21:09

Hej halvdum og Toupie...

Nej det er ikke en bæresele jeg mener men en slynge.. www.babyslynge.dk
Har en bæresele og den har vi også været glade for - men barnet kan kun være deri til det er 6 mdr. og det er en skam...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-06-04 21:18

Hej Annettemor

Jeg må nok indrømme, at jeg fik nogle vilde associationer af ordet "babyslynge" og valgte derfor også at tro det måtte være en bæresele Jeg har aldrig før set eller hørt om en babyslynge, men efter at have set på billedet, må jeg erkende at den ser ret smart ud
Sådan nogle fandtes ikke da jeg fik barn men det er også ved at være en del år siden........og så kan man bare sidde her og føle sig gammel

// Toupie

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 08-06-04 22:38

Hej annettemor
Har lige set hvad en babyslynge er, via dit link.
Den ligner til forveksling, de tørklæder der bruges i div. ulande.
Dermed skulle den nok være godkendt, af millioner af mødre verden over gennem tiderne
og til at fremstille for en billig penge
Mvh. halvdum

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 200 point
Dato : 10-06-04 21:40

HEj Annette

Babyslyngen er genial. Mange børn har nærmest boet i sådan en deres første leveår.
Den er god til at amning alle steder da barnet ligger trygt og godt plus du ikke behøver at vise dine attributer frem.

Mht. barnevogn valgte vi for 18 mdr. siden en emaljunga big star og har været super glad for den.
Odder har haft en del start vanskeligheder med deres store model men om det er rettet nu ved jeg ikke.
Brio er en super stærk vogn rent slidmæsigt men har ikke så langt et liggemål som de to andre.

Skulle jeg købe ny vogn i dag og selv betale (det gjorde vi nemlig ikke dengang) så ville jeg afgjort vælge en billigere model.
De vigtige ting er liggemål, min. 95 cm., at der er stropper i bunden, undermadrassen til sele, bremser både for og bag der er lette at slå ud, at den kan være i jeres bil.
Brug pengene på en rigtig god madres til lift og selve barnevognen for det er RIGTIG mange timer den lille skal ligge der.
Et godt insektnet er vigtigt men lad jer ikke friste af regnslag. De giver utrolig dårlig indeklima i barnevognen og burde afskafffes helt. Forhør jer i steet om imprægneringen af kaleche og overstykket. Vores emaljunga kan sagtens klare ½ times regn uden noget kommer igennem.
Har i ellers alt ?
Jeg har en samlet liste over hvad vi købte og hvad af det vi fik brug og hvilket var spild af penge - sig til hvis du vil have den.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 10-06-04 22:08

Hej Tulletine...
Mange tak for dit super gode svar!!! Jeg vil meget gerne have listen - så bruger vi jo ikke penge på alt muligt umødigt!!

Hvilken slynge har du forresten??
Du får selvfølgelig de point..

Hej fra Annette

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 11-06-04 13:52

Tak for svaret Tulletine.
   Kan du ikke maile listen til mig??

annettemor@jellingnet.dk
Rigtig god weekend.

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 11-06-04 15:07

Jeg har gemt din email og sender dig listen.
Den er pt på in gamle pc som ikke er sat til men det blvier den snarest og så høre du fra mig.
Hej igen
TulleTIne