/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet Superlangsomt?
Fra : Chrillemand
Vist : 477 gange
40 point
Dato : 08-06-04 18:12

Hej.

Har en pc på netværk med 4 pc'er sluttet til det sammen bredbånd i alt.

Det har gået hurtigt, efter vi fik opgraderet hastigheden til 512 mbit, men så på et eller andet tidspunkt, er det begyndt at gå herrelangsomt.

Den eneste side der går okay hurtigt er google.............

Hvad er der galt? Ved at der findes noget der kan teste internet hastigheden, men hvor finder jeg sådan et program?

Accepteret svar
Fra : Martin_c

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-04 18:17

Først i har ikke 512 mbit! I har 512 kbit! Stor forskel!

Det kan være spyware

Links: www.spywarefri.dk
www.arlet.dk

Hastigheden kan du se her http://us.mcafee.com/root/speedometer.asp?cid=9438

eller her

http://speedtest.homepage.dk/

Kommentar
Fra : Hondaen

Dato : 08-06-04 18:18
Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 08-06-04 18:25

Google går altid stærkt Kandu.dk har det derimod med at gå MMMEEEGGGEEETTT LLAAANNNGGGSSSOOOMMMTTTT - selv med en 2Mbit.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 18:37

Har du gang i et downloadprogram på den ene PC der snupper hele båndbredden? f.eks et p2p program?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-06-04 19:13

med Du Meter kan du se hvor stærkt du downloader/Uploader og hvor meget du har downloade

Kommentar
Fra : gril

Dato : 08-06-04 19:14

her kan du download det http://www.dumeter.com/download.php

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-06-04 20:12

En mulighed for at se om de andre test´s er ok.

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 08-06-04 20:37

Tror næppe det er spyware, fordi jeg lige har formateret den her i formiddag!

http://us.mcafee.com/root/speedometer.asp?cid=9438 dette link med speedometeret.....hvilket et af tallene skal jeg regne med? Det der står i firkanten inde i speedometeret, selve nålen eller det tal der står til venstre for speedometeret?

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 08-06-04 20:54

waaau 512 mbit.....gid jeg havde det....! sidder kun med en 55 mbit!!

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 08-06-04 21:44

det er meget muligt du siger du har formateret den ene PC men der kan jo nemt være noget på en af de 3 andre.....

og hvis det kører fra et trådløst AP så tag at slå webkey til så din nabo ikke henter på din forbindelse...

eller.......... er der XP på en af maskinerne og feks 98 eller 2000 på de andre tager XP pr automatik 20% båndbrede men det kan slås fra i regedit....

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 08-06-04 21:49

gert_k - hvor faen har du fået fat i en 55 mbit forbindelse?

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 08-06-04 21:54

han sidder nok inde hos wannafind *B*

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 09-06-04 07:15

Du skal regne med pilen og tallet i firkantet!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-06-04 16:14

Kan det passe at den viser 200KbPS? skulle det ikke være 512? eller?

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 09-06-04 18:21

hhm... min ligger på 450 eller sådan!

Men ellers prøv cybercitys måler.... Den er i danmark den anden er jo i udlandet!

Så vælger du båndbredde 512 og så skal den gerne stå på ca. 54-60 kb

Håber det virker!

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 28-07-04 21:27

hvor mange svchost har der kører i din baggrund?

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 14-11-04 22:12

na... tak