/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvad sker der i Paris.
Fra : karstenhou
Vist : 2211 gange
100 point
Dato : 08-06-04 07:56

Er der nogen der har nogle gode tips som ikke nødvendigvis står i i rejsebøgerne.
Vi skal til Paris og Disneyland.
Er der nogle gode udstillinger for tiden?
Måske har nogle lidt erfaringer at øse af.

Vi skal bo i Opera kvarteret og Disneyland.

Med Venlig Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 08-06-04 10:19

det er en god idé at gå i Disney WE den dag med DÅRLIGST vejr!!! ellers skal man regne med at nå 3-4 forlystelser på en HEL dag :'-( ellers har jeg ikke nogen gode forslag til udstillinger???

Råd 1: På markeder.....medbring ingen værdier, evt. kun dages forbrug af kontanter, lad kreditkort blive på hotellet ligeså med pas osv.
Råd 2: Lad vær med at smide noget ud fra tårnet, en af mine venner fik en kæmpe bøde HA, så kan han lære det!
Råd 3: Lad vær at køre GRATIS med "S-toget" du slipper ikke med en plovmand som herhjemme!
Råd 4: Slap af, nyd turen, medbring evt. mad og drikke rundt omkring for at holde udgifterne lidt nede...!

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 08-06-04 10:34

Der findes en hjemmeside der hedder www.paris.com. På denne side kan du finde alt om aktiviteter mm i Paris. (den er lidt ligesom den danske side (www.aok.dk) alt om København

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 08-06-04 10:37

Hov skrev lige fejl i hjemmesiden. Den hedder selvfølgelig www.paris.com

Kan nævne at du kan søge på alt der sker i bestemte tidsrum, alle typer forlystelser mm. Derudover kan du også rekvirere en Parisguide uden beregning.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 08-06-04 16:17

Her er siden med ALLE aktuelle events .. både på fransk og engelsk.
Rigitg god tur, tager selv derned den 2. juli.

/PG

Accepteret svar
Fra : Annika_Madsen

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-04 15:09

Det kommer lidt an på om I skal have børn med og hvor gamle de er!!!
Jeg kan varmt anbefale Parc de la Villette - det er lidt som eksperimentariet, en stor kugleformet biograf med film, hvor man føler man selv er med i dem. Samtidig er der en masse at kigge på for børnene.
Lad være med at besøge Disney Studio - som ligger ved siden af Disneyland. Det er ikke pengene værd, med mindre I køber en kombibillet til begge parker. Besøg disney på en hverdag og gør brug af fastpass-tickets, som går ud på at du stikker din billet i maskinen og får at vide, hvad tid du kan prøve forlystelsen UDEN at stå i kø. På den måde får du mere ud af dagen i Disney.
Tag på shopping i Val d'Europe, som ligger en station før Disney - der er masser af fede butikker til en rimelig penge. Det er et super godt alternativ til Galerie La Fayette, Samaritaine og andre stormagasiner i Paris. I centret ligger der også Sea World, som er meget hyggeligt at besøge - også for børn.
Køb det ugentlige magasin - Pariscope, som indeholder ALT hvad der sker i Paris. Den koster 1-2 Euro og udkommer så vidt jeg husker om onsdagen. Den kan købes i alle små gadekiosker.
Der ligger også et kæmpe vandland - Aquaboulevard - som ligger i udkanten af Paris. Også klart et besøg værd, hvis man trænger til en kølig dukkert midt i shopping og udstillingerne.
I kunne også tage en tur ud til Stade de France - imponerende stadion - ligger på vej ud til Charles de Gaulles lufthavnen.
Mht. transport - så køb flerdages billet, da det er det billigste.
Ja jeg kunne blive ved - ved næsten ikke hvor jeg skal starte og slutte. Der er så mange muligheder i Paris udover dem der står i rejsebøgerne.
Spørg endelig hvis du vil vide mere - skriv gerne mere specifikt om hvad I gerne vil.
Venligst
Annika - der savner Paris hver eneste dag

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-06-04 01:02

> karstenhou
Er det ikke på tide at lukke dette sprørgmål ???
/PG

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 25-06-04 08:34

Tak for svaret Annika_Madsen. - jo det var på tide - tak