/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp til pgo hot 50 ELSTART
Fra : qwerz
Vist : 2418 gange
20 point
Dato : 07-06-04 23:47

det er min starter den siger kun klik men kan det være mit batt der er faldet sammen eller for den kan dytte blinke men ikk bruge elstart

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-06-04 01:49

Det kan udemærket være fordi der ikke er så meget kul på det batteri, men hvis du sætter en billader på og lader den stå 3 minutter, og så prøver at starte stadig med laderen på, så kan du se om starteren er defekt.
Men kan den så starte, så er det jo dit batteri eller generatoren der er dårligt.
Men hvis lyset bliver kraftigere fra tomgang til mere gas, så er generatoren ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 08-06-04 23:55

ok det må jeg prøve

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 10-06-04 01:05

det har jeg prøvet og det er vist min starter eller mit relæ for jeg smækkede også lige et bil batt til men den sagde kun KLIK nedtur

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 20 point
Dato : 11-06-04 18:52

Ja så må vi antage at relæet slår til, men starteren ikke har forbindelse til sin rotor. Det skyldes tit at kullene er slidt ned, og kan skiftes på nogle modeller, og det ser ud til at de kan på din.
I visse tilfælde kan du træde på kickstarteren samtidig med at du prøver med elstart, og kan så få liv i starteren igen, men tit så kommer problemet igen hvis kullene er slidt langt ned.
Den bedste test er at give spadestikket plus med et bilbatteri, og sætte minusstartkabelet fast på starterens stel.
Vil den så stadig ikke, så sæt nye kul i.
VH Palle Hansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=265456217&n=919290804&pn=282591898

Godkendelse af svar
Fra : qwerz

Dato : 13-06-04 23:50

Tak for svaret pallebhansen. takker