/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
er dette en virus.??
Fra : solgaard
Vist : 438 gange
300 point
Dato : 07-06-04 18:04

Hej alle..

Jeg modtager dagligt mail med følgende indhold:

If the message will not displayed automatically,
follow the link to read the delivered message.

Received message is available at:
(her står så noget med min mail adresse.. det er et link.. men der sker intet ved at trykke på linket.. andet end der kommer et vindue op hvor man kan vælge mapper.. altså ikke en browser som når man normalt trykker på links..)

under emne står der:
Mail Delivery (failure MIN MAIL ADR.)

problemet er at det er danske E-mail adresser de er sendt fra.. og altid forskellige..

er det spam eller er der noget galt med min outlook.?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 07-06-04 18:29

Det er spammail, jeg får selv nogle lignende..

-Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 20:08

Det er Sasserormen eller en variant!
http://support.primus.ca/en/
Håber dit windows er opdateret og osse din virusscanner!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 20:13
Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-04 09:37

Jeg får også den slags mail, hvilket indikerer at nogen som har min mailadr. i deres kartotek, eller som har sendt den videre, har virus. Hvis du scanner disse mails indeholder de højst sandsynligt f.eks. Netsky virus.
Mit råd: Slet disse mail uden at åbne dem. Sørg for du er fuldt opdateret både med antivirusprogram, firewall og Microsoft, så er du godt beskyttet.

Ha' en god dag.
anyway

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 06-07-04 22:53

Tak for svaret anyway.