/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Kan ikke få trådløst netværk til at funk~
Fra : alexanderosmund
Vist : 630 gange
20 point
Dato : 07-06-04 00:43

Har købt trådløst netværk i netto, men det vil ikke funke?
I flg. min pc er min IPadresse: 212.10.103.1
og jeg har forgæves forsøgt at komme ind på routerens netadresse 192.168.1.1 for at få lavet den om til min adresse eller hur. Jeg kører XP og kan ikke finde ud af om det er rigtigere at ændre min IPadresse til 192.168.1.1 Er koblet op via Stofa og vil nødige få problemer med nette blot fordi ungerne også skal kunne komme på.

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-04 08:18

For det først skal du slå ip adressen fra på din computer.
Det er din trådløs router/hub?? der skal have ip adressen.
(Jeg regner så med at du køre med fast ip adresse. Men efter jeg ved så har stofanet stoppet brug af fast ip adresse. Med mindre du har betalt for at have en fast ip adresse. Jeg fik da ihvertfald af vide at jeg skulle slå det fra ellers kunne jeg ikke komme på mere.)

du har jo selvfølgelig også en Trådløs netværks kort ikke

Hvis du så har kørt din maskine til at køre med dynamisk ip adresse. Vil den trådløs router finde dig og give dig en ip adresse i området 192.168.0.1 til 192.168.0.255 eller kan du heller ikke komme på din router da den kun tager adgang til dem mellem det område (mener jeg, men der var vist også noget med at man kunne gøre det udfra..hmm)
Hvis dette er sat så skulle der også komme et spg omkring et brugernavn og adgangskode.
Som standard er det bare.:
login: admin
pass:
men det stå i bruger(forviring)vejledningen omkring dette. (skulle der da gerne)
Hvis ikke må du prøve at resætte din router.. (der sidder sådan en lille hul bagpå routeren hvor lige netop en nål eller mindre kan komme ind og trykke på en knap. Den skal trykkes ind i ca. 10 sek)

Men dette har du måske allerede prøvet/gjort!! ellers må vi kigge videre derfra

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 07-06-04 08:23

Jeg har haft samme problem med mit fra Netto....

Kan ikke huske hvad jeg gjorde tror jeg bare blev ved med at prøve!

Husk at sætte WEP kryptering på!

Godkendelse af svar
Fra : alexanderosmund

Dato : 08-06-04 10:14

Tak for svaret snortop.

Kommentar
Fra : canisto

Dato : 20-06-04 19:04

Jeg har umiddelbart samme problem som alexanderosmund. Også internet via Stofanet(statisk ip) og også indkøbt trådløs netværk af mærket Topcom naturligvis både accespoint/router og trådløs usb modtager.

Nu har jeg efter timers forsøg faktisk kommet til den konklusion at jeg ikke selv kan løse problemet, men vil lige spørge om nogen her alligevel kan hjælpe.

Jeg har forsøgt alle gode råd(se ovenstående) men mit problem er at jeg sagtens kan se forbindelsen mellem router og usb, men jeg kan ikke få hverken adgang til administration af router ej heller adgang til internet.

Jeg har ydermere forsøgt blot at bruge router som hub(altså med kabelforbindelse) og så virker alting som det bør. Jeg kan både gå ind og ændre opsætning på router og få adgang til internet, så umiddelbart virker det som om problemet er mellem de to trådløse endheder.

Jeg har fulgt brugsforvirring til punkt og prikke, blandt andet med at vælge at pc selv skal finde ip adresse og så videre.

Håber der findes en som har løsningen til mit store problem.

På forhånd tak!!!!

Kommentar
Fra : canisto

Dato : 01-08-04 21:39

Har været det hele igennem selv. Forsøgte først med Topcom.... det er jo billigt, fik det også op at køre, men hastighed var frygtelig. Efterfølgende forsøgte jeg med Amitech, som jeg på det varmeste fik anbefalet i Merlin. Da jeg så heller ikke kunne få det til at virke, henviste de til Amitech hotline, som nok mente der var noget galt med hardware. Efter at have bytte hardware både modtager og sender og stadig ikke kunne få det til at virke, ringer jeg igen til Amitech hotline, som tørt konkluderer at det nok ikke kan lade sig gøre og jeg sikkert har noget hardware som ikke er kompatibelt - ærgeligt. Sidst har jeg forsøgt med D-link og det er bare KANON. Det tog mig 10 min. at pakke det hele ud, få fulgt den store brugsanvisning på et A3 ark og vupti var jeg online med Stofanet og det eneste jeg manglede var at sætte WEP op. 1 min. senere var det også klaret. Rækkevidden er okay ihvertfald godt nok til at jeg har et stabilt netværk gennem to murstensvægge, som vist nok ikke skulle være det bedste for et trådløst netværk.

Kommentar
Fra : alexanderosmund

Dato : 02-08-04 11:21

Kære Canisto !

Tak for dine venlige råd. Men konklussionen er det at jeg skal skrotte router og diverse radio-usb-sendere til en samlet værdi af 12-1400,- og købe et helt andet??

vh.

Alexander