/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
SME Server
Fra : plb
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 06-06-04 19:06

Hej

jeg er ved at lave en SME server. det eneste problem (og det vigtigste for at jeg kan komme videre) når jeg brænder SME ud på en cd og sætter den i pc'en siger den "boot failed" har jeg brændt den forkert er det den forkerte cd jeg har downloadet og brændet eller hvad er der galt?

Mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 19:16

Den skal brændes som image fil.
Flere har vrøvl med brænding af sme-downloadede iso-filer.
Inden du køber for mange CD-rommer så køb CD'en her for ca. 20 kr.
http://www.linuxpusher.dk/index.php?module=pncommerce&func=categoryview&CategoryID=35&nosearch=1
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 19:29

Hvis du bruger nero, så er det en data-disk du skal brænde. (ikke udf/iso-disk)
find din iso-fil>træk den over til "new" og brænd.
Emesen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 20:10

så jeg skal bare brænde iso filen?
skal den brændes så den er bootable?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 20:12

og hvis jeg skulle købe det hvad er så forskellen på E-smith 6.0 (unsupported) og E-smith Linux?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 20:25

Al SME/E-smidt er unsupportet.
Det er samme serververprogram i yngre og ældre udgaver.
Vi bruger selv 5.6 lige nu.
Når jeg vælger lav data disk så står der ISO1 i toppen af nero vinduet.
Og den laver en boot-CD

Kommentar
Fra : dk

Dato : 06-06-04 21:01
Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 21:50

emesen, Andreas1982 forklare en helt anden måde at brænde det på.
Han siger man skal brænde det som en iso fil!? jeg bliver lidt forvirret for det er også det de selv siger (dk's link)

Kommentar
Fra : plb

Dato : 06-06-04 23:33

nu har jeg fået brændt det sådan så jeg tror det virker. men når jeg sætter den i starter den som normalt (i dos) og så i stedet for at sige "insert bootable media" siger den "please wait" og sådan står den bare i lang tid.
skal den gøre det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-06-04 11:59

Det er nok mig der husker forkert.
Emesen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-06-04 12:27

jeg prøver at købe det på linuxpusher.
fordi når jeg sætter cd'en i, siger den please wait og sådan står den i virkelig lang tid!
så jeg tror der er noget galt
eller er der?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 08-06-04 12:38

den harddisk den skal installeres på har der aldrig været andet på før (hvis det skulle gøre en forskel)
den har en 150mb2 processor.
er det for lille?
den har kun 16mb ram.
er det for lidt?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 16:46

Hvis din CD ellers booter op vil den selv fortælle om du har ram og processor nok.
Jeg ved at 166 mhz er nok.
Jeg tvivler stærkt på om 16mb ram er nok
Du kan evt. i en windows comp lave to opstart disketter.
Læg CD i og find hjælpefilen, hvor der står hvordan du laver disketter.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 11-06-04 21:40

Nu har jeg lige brændt en iso fil på CD-rom
Nero 6
kopi og back up
brænd image til disk
find filen >åbn
den står i fanen burn
jeg hakkede af i "finalize cd
burn
Det blev en boot CD til at indstallere med.
Emesen.
Du har nok købt en E-smidt, men det var også bare lige for vise hvordan.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 26-06-04 15:07

Nej jeg fandt ud af at brænde det til sidste takket være jer. det hele virker osv.
Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-04 16:36

Selv tak - du bliver glad for din SME-server - men ellers spørg.
Emesen.