/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Projektopgave, produkt
Fra : rossie
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 06-06-04 15:58

Lige nu laver vi i vores klasse en projektopgave om, hvad vi vil være, når vi bliver store.
Jeg vil være advokat. Problemet er, at vi skal lave et produkt og jeg aner ikke, hvad det skal lave. Vil du være sød og komme med nogle gode idèer til, hvad jeg kan lave.
I dag er det søndag og det er på onsdag jeg skal aflevere opgaven, så skynd dig. Please, kom med en idé. Jeg vil blive rigtig glad, hvis du gør.

Hilsen Caroline

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 06-06-04 16:37

Kære Caroline
Er det i musik-faget I har fået stillet den opgave? Ellers forstår jeg ikke en lyd.
Men der er masser at tage fat på også i advokat-retning, hvis det altså er i musik, opgaven er stillet og du vil være advokat:
Prøv f.eks. at belyse opretshavsloven gennem undersøgelse af forskellige "situationer".
Hvad må man med forskellige værker (70-årsreglen) (Som eks. kan vi f.eks. tænke os Jacob Gades Tangojalousi):
Må jeg kopiere en CD med en indspilning - hvis den er så så gammel. Må jeg kopiere den til bånd. Må jeg kopiere bånd til CD. Må jeg kopiere noderne. Må jeg afskrive noderne. Må jeg lægge de afskrevne noder på internettet. Må jeg gerne, hvis jeg nøjes med melodi + becifring. Må jeg selv spille den ind på bånd eller på CD. Må jeg videre-kopiere denne CD. Må jeg sælge kopier af denne CD. Må jeg udgive min egen indspilning. Hvis der er lavet tekst til, må jeg så synge denne tekst på min "udgivelse". Må jeg offentliggøre teksten på interenettet. Eller på CD-coveret.
Centrale emner er her CODA og 70-årsreglen.
God fornøjelse!. Bruger du mit forslag, vil jeg da på en eller anden måde meget gerne se, hvad der kommer ud af det!
Vl h Lyngballe

Kommentar
Fra : rossie

Dato : 06-06-04 20:56

Jeg kom til at skrive den i den forkerte katagori. Undskyld!!! Det skulle være under folkeskolen!!! sorry Lyngballe