/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skal harddisken formateres?
Fra : Nuserpigen
Vist : 435 gange
200 point
Dato : 05-06-04 14:04

Hejsa
Jeg har 2 harddiske i min pc...
Den ene harddisk (ikke den der er windows på) er begyndt og spørge om harddisken skal formateres, når jeg vil åbne den... Sommetider kan jeg godt åbne den....
Har prøvet og bytte den harddisk ud 3 gange.... i starten virker de godt nok... men så begynder den og spørge igen om harddisken skal formateres.... Det er ret trælst....
Hvad kan der være galt...?

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 14:27

Prøv lige at checke om dine kabler til harddisken sidder ordentligt fast!

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-06-04 14:30

Tedd..... Jeps de er tjekket....

Har også kørt virusprogram og ad-aware hvor systemgendannelse var slået fra..... der var ikke noget....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 14:44

Hvad er den exacte fejlmeddelse?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 05-06-04 14:52

Når jeg vil åbne harddisken skriver den:
Skal harddisken formateres nu?
Jeg kan så vælge ja eller nej...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-06-04 14:59

Har du checket med scandisk?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-04 16:42

Hvilket styresystem, og hvilken antivirus, og er den opdateret.
Prøv evnt. at køre en onlinescan, evnt. at køre antivirus i fejlsikker tilstand, hvis den kan det.
Har du installeret Half-Life?:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/security/Content/6582.html
Siger den noget med at den vil gøre det om 25 sekunder:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/joke.bros.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-04 16:50

Du kan også søge efter Autoexec.bat, og se om der står noget mystisk, feks:
DEL > FORMAT C: /u /v:UNSCH /autotest
Eventuel kan du sende udskrift af Autoexec.bat herind.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hunch@mm.html
Finally, it modifies the C:\Autoexec.bat file by adding the following command:

DEL > FORMAT C: /u /v:UNSCH /autotest

so that the next time that you start the computer (Windows 95/98/Me only) the hard drive is reformatted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 06-06-04 23:13

Jeg har tjekket scandisk....men nu siger den pludselig "E:/ er ikke tilgængelig. Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses."
Kunne åbne drevet for 2 min siden.....

Jeg har win xp pro og norton antivirus....

Jeg har både CS, AA og MOHAA på min puter, da den er en kammerat der låner min puter en gang i mellem....

Ved ikke om min puter kan køre antivirus i fejlsikker tilstand.... hvordan finder man ud af det?

Forstår ikke lige helt det med Autoexec.bat.... Skal skæres ud i pap... er desværre ikke helt så god til den slags på puteren endnu...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-04 17:34

Autoexec.bat kan du glemme, da du bruger XP
Fejlsikker tilstand kan du komme til ved at holde F8 nede ved opstart.
Der er noget helt atypisk med din puter, og det er måske virus, derfor følg anvisningen på en rensning (spywarebot) og udfærdigelsen af en hijackthis
http://www.arlet.dk/ alt om hijackthis sådan henter du en hijackthis Så henter du den og kører den, hvorefter den laver en logfil, den kopieres og sendes til Kandu som et nyt spørgsmål med overskriften: Arlet hijackthis
Så vil han gennemse den og kan sige dig om du har virus.
VH Palle Hansen
NB: Du har også muligheden for en total formatering af dine harddiske, hvor du så skal installere XP på ny.
Du svarede ikke om norton antivirus var opdateret?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 07-06-04 20:03

Oki... Det vil prøve om jeg kan finde ud af...

Min puter blev formateret for 3 måneder siden.... før den blev formateret havde jeg også problemer med det ene drev, og det har jeg altså stadig selvom den er blevet formateret...
Min norton antivirus er opdateret....

Har både ad-aware, spybot,spywareblaster, spywareguard og emprunner...

Men prøver lige og kigge på arlet.dk

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 07-06-04 20:49

Har været inde og kigge på arlet.dk.... og lavet en hijackthis....
Kan se i loggen at der kun står c:/ drevet.... skal E:/ drevet ikke også stå deri (det er jo det drev der er noget galt med) eller hvordan?

NB: I dag spørger harddisken om den skal formateres...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-06-04 01:40

Det ser ud til du fik sendt den hijackthis, så du er ikke helt ueffen (Uden evner)
Du kan også prøve at højreklikke på det dårlige drev, og trykke egenskaber/funktioner/undersøg nu.
Det kan jo være drevet er defekt, men du skriver du har sat andre i, så hvis de var nye så er det jo nok utænkelig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-06-04 21:39

Pallebhansen
Ja jeg fik sendt hijackthis afsted....
uuh... takker... Øvelse gør mester....
Jeg har prøvet og "undersøg nu" på det dårlige drev... Det virkede åbenbart ikke, for i dag spørger den også om jeg vil formatere drevet....
De 2 sidste harddiske der har været i, var helt nye.... så jeg tror ikke de var defekte da de blev sat i...... men speculere på om min puter har gjort dem defekte....For jeg fik bagefter tjekket dem af en edb-tekniker, og han kunne heller ikke komme i kontakt med dem...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 08-06-04 22:19

For jeg fik bagefter tjekket dem af en edb-tekniker, og han kunne heller ikke komme i kontakt med dem...
Måske har han skoret 2 gode harddiske? ha ha
Men ellers kan du gå ind i bios ved at holde delete -knappen nede ved opstart, og så ruller du ned til PC healts eller så noget ligende, for at se spændingen i volt på de ydre enheder. Der står både hvad den bør være og hvad den er nu. Hvis der er overspænding, eller meget underspænding, kan det være derfor at harddisken dør. Og så er det din strømforsyning der er defekt, den koster omkring 3-400kr.
Når du skal ud af bios, trykker du bare esc-knappen og hvis den spørger om exit uden at save, svarer du ved at trykke y for yes. Så har du ikke ændret noget, og kan ikke få nogen fejl derfor.
VH Palle Hansen
NB Har aldrig hørt om nogen der har fået sine 2-3 HD ødelagte, men 1 gang skal også være den første.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-06-04 22:32

nej det har han ikke... det er en jeg kender... og fik også harddiskene med hjem igen....

Må lige prøve og kigge inde i bios....

Jeg synes også det er mærkeligt, at de harddiske ikke vil virke korrekt....

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 10-06-04 19:41

Nu har jeg fået ny strømforsyning, og der ser foreløbig ud til og virke....

Tusind takker for hjælpen

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 16:57

Alletiders Nuserpige, det er jo det samme som en fyr der skal levere varen til for mange "Ydre enheder", han kan heller ikke holde spændingen "oppe", men bliver træt, og må udskiftes.
VH Palle Hansen